י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
'ברית בתי הכנסת'

לראשונה: ניו יורק ובחריין ישתפו פעולה לרגל ליל הבדולח

שת"פ ראשון מסוגו בין בתי הכנסת בניו יורק לזה שבבחריין. לרגל יום השנה לליל הבדולח ידליקו שני בתי הכנסת את האורות כסמל למחויבות הדדית בקרב המשותף נגד אנטישמיות

לראשונה: ניו יורק ובחריין ישתפו פעולה לרגל ליל הבדולח
בית הכנסת בבחריין צילום: באדיבות המצלם

בית הכנסת במערב המפטון ניו יורק, ובית הכנסת בבחריין יצטרפו יחד לסולידריות במערכה "תן שיהיה אור" שבה בתי הכנסת ברחבי העולם יאירו את בנייניהם לזכר ליל הבדולח. שני בתי הכנסת ידליקו את אורותיהם בערב ה-9 בנובמבר (היום בלילה) כסמל למחויבות הדדית בקרב המשותף נגד אנטישמיות עכשווית, גזענות, שנאה וחוסר סובלנות.

"כקהילה היהודית הילידית היחידה במפרץ, זה משמעותי ומשפיע מאוד שיהיה בית הכנסת במנאמה שותף איתנו", אמר הרב שייסד את בית הכנסת בהמפטון, מארק שנייר. "זה הרבה יותר מסמלי, זו באמת הזדמנות עבור יהודי בחריין להצטרף עם אחיהם ברחבי העולם להנצחה זו, ליל הבדולח הוא הנצחה להרס הקהילות היהודיות וכיום הקהילה היהודית בחריין מייצגת בדיוק את ההפך, קהילה שנמצאת בתהליך של שיפור בית הכנסת שלה והגדלת הקהילה היהודית שלה".

"אנו מתרגשים להשתתף בהנצחה העולמית הזו", אמר ראש הקהילה היהודית של בחריין, אברהים נונו. "אנו מודים למארגנים ולרב שנייר על הזמנתם ותמיכתם להצטרף לאירוע החשוב כל כך ליהודים בכל רחבי העולם".

הדברים הללו הם המשך של הצעדים שעושה בית המלוכה של בחריין, כזכור לפני שבועיים בחריין קיבלה בברכה את ההחלטה שהתקבלה על ידי הרפובליקה של גואטמלה, אשר הגדירה את חיזבאללה כארגון טרור. כמו כן, היא שיבחה את החלטת אסטוניה להטיל סנקציות על חיזבאללה.

בחריין שיבחה את המאמצים שעשתה הרפובליקה של גואטמלה ורפובליקת אסטוניה במאבק באידיאולוגיה של טרור, וקראה לקהילה הבינלאומית לקחת על עצמה את אחריותה ולנקוט בכל האמצעים כדי להרתיע ולהפסיק את הטרור.

ליל הבדולח בחריין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד