י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרווה או חיסון?

החורפנים שמאיימים על האפקטיביות של החיסון לקורונה

מיליוני חורפנים – בעל חיים המשמש לתעשיית הפרווה יושמדו בדנמרק, אחר שהתגלה כי הם הדביקו אנשים בזן חדש של קורונה, שמתגבר על הנוגדנים בגוף

החורפנים שמאיימים על האפקטיביות של החיסון לקורונה
הזרקה. אילוסטרציה צילום: עאבד רחים חטיב, פלאש 90

הנגיף הגיע מעטלפים בסין, וכעת החורפנים בדנמרק מאיימים על החיסון. מיליוני חורפנים מיועדים להשמדה בדנמרק לאחר שהתגלה כי בעלי החיים הפרוותיים הדביקו אנשים שבאו עימם במגע בזן שונה של נגיף הקורונה שנוטה לגבור על הנוגדנים שבדם ומדבק גם כאלו שכבר חלו בזן המוכר והחלימו.

בינתים, ועד להתבהרות המצב, בריטניה הודיעה על איסור כניסת נוסעים מדנמרק במטרה למנוע מהזן החדש של הנגיף להתפשט בתחומה.

בדנמרק נערכים להשמדת 17-15 מיליון חורפנים הגדלים בחוות מיוחדות לתעשיית הפרוות. ככל הידוע עד כה, לפחות 214 אנשים שהיו במגע עם החורפנים, או נדבקו מעובדים בתחום זה, נמצאו מאומתים לנגיף. שבע רשויות בדנמרק קיבלו הוראה להשמיד את בעלי החיים הללו כדי לבלום את התפשטות הנגיף בבני אדם.

החשש הגדול הוא לא רק מהידבקות בנגיף, אלא מכך שהנגיף שעבר מוטציה הביא לכך שאצל בני האדם שנדבקו בו לאחר שבאו במגע עם החורפנים נתגלה מצב של רגישות מועטה לנוגדנים, מה שעלול לפגוע ביעילות של תרכיבי חיסון.

עם זאת חשוב להדגיש כי מומחית מטעם ארגון הבריאות העולמי של האו"ם העריכה בקיץ כי הנגיף אמנם עובר ויעבור מוטציות שונות אבל הדבר לא יפגע ביעילות תרכיב החיסון כאשר זה ישלים את שלבי פיתוחו ויאושר להשתמש בו. הבעיה: בעת שהערכה זאת ניתנה, לא היה ידוע על מוטציה שנתגלה בקרב חורפנים.

גם בחוות גידול בספרד חוסלו בחודש יולי 9,000 חורפנים לאחר שהתגלתה באותה חווה התפרצות קורונה.

קורונה חיסון לקורונה דנמרק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד