י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הוא היה עסוק בלהיות נשיא"

מחפשים אשמים להפסד: "קושנר אשם כי הוא לא ניהל את זה נכון"

לאחר ההפסד הצורב של טראמפ בבחירות לנשיאות, אנשי הקמפיין מחפשים אחר אשמים בהפסד וכמה מהם מפנים אצבע מאשימה דווקא לחתנו היהודי של הנשיא, ג'ארד קושנר, שלא הקדיש מספיק זמן למערכת הבחירות • "הוא היה עסוק מדי בבית הלבן, כולל בטיפול במגיפת הקורונה"

מחפשים אשמים להפסד: "קושנר אשם כי הוא לא ניהל את זה נכון"
ג'ארד קושנר עם חותנו הנשיא טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

לאחר ההפסד, החל חשבון הנפש בין אנשי הקמפיין של הנשיא טראמפ, כשחלק מהם מפנים אצבע מאשימה כלפי חתנו היהודי של הנשיא, היועץ הקרוב ג'ארד קושנר, שלדבריהם לא הקשיב לעצותיהם במהלך בקמפיין. מנגד, אחרים טוענים כי רק בזכותו התוצאה הייתה צמודה.

קושנר חובש כובעים רבים בעולמו של טראמפ: ראש המטה בפועל, אחראי על מצבי הרוח של הנשיא, איש החזית במזרח התיכון, מטפל בנגיף הקורונה, והוא גם נחשב המוח מאחורי המאמץ לניצחון בבחירות. הוא עצמו הבהיר במהלך הקמפיין כי הוא מעורב בכול ההחלטות שמתקבלות.

לפי הדיווח, בראד פרסקייל, מנהל הקמפיין לשעבר שניהל את הקמפיין בימים הראשונים, דיווח לקושנר על הכול והיה נאמן לחתנו של הנשיא. מבקרים בבית הלבן אמרו ל"וושינגטון פוסט כי קושנר היה עסוק מדי בתיקים נרחבים בבית הלבן, כולל הטיפול בנגיף הקורונה, ועסקאות שלום במזרח התיכון, וכי הוא לא הקדיש מספיק זמן למערכת הבחירות.

"הוא היה עסוק בלהיות נשיא", אמר אחד הרפובליקנים ל"פוסט". הוא היה לצד טראמפ במסע האחרון במסגרת הקמפיין, שבמהלך מספר ימים היה הנשיא בשבע מדינות, והשתתף בעשרה כנסים ענקיים. הנשיא אף העלה את חתנו לבמה באחת העצרות והצביע עליו כמי שמנהל הכול, אך לרוב קושנר עמד מאחורי הקלעים, בניגוד לעוזרים אחרים.

קושנר היה גם עם הנשיא במהלך יום הבחירות, והצטרף אליו לביקור במטה הקמפיין בארלינגטון, וירג'יניה, ובהמשך שהה עם הנשיא ועם בני המשפחה בבית המגורים בבית הלבן.

"הקובע היחיד בקמפיין הזה, מהיום הראשון ועד היום האחרון, היה קושנר" אמר אחד מאנשי טראמפ ל'וושינגטון פוסט'. "אז אם הנשיא ינצח, קושנר ראוי לקרדיט, אבל אם הוא מפסיד, קושנר ראוי להאשמות".

אחד הרפובליקנים אמר ל'פוסט' כי מספר אנשים פנו לקושנר במהלך הקיץ, והזהירו כי הנשיא יפסיד בבחירות אלא אם כן תשתנה האסטרטגיה שלהם.

יועצי צמרת של טראמפ גם דחקו בקושנר לשנות את הקמפיין לטראמפ ראש בראש מול ביידן, ולא משאל עם על הישגי טראמפ במהלך הכהונה. כך דווח ה"דיילי מייל" הבריטי. אך על פי הדיווחים קושנר דחה את חששותיהם, ואמר להם שהסקרים אינם מדויקים.

מקורות הבית הלבן אומרים כי הוא מסר מסרים מבולבלים לנשיא והציע שהממשל לא צריך לנהוג בכוח במהלך ההפגנות בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד מכיוון שזה עלול 'להתפרש כהתנשאות על המצביעים השחורים'. אולם בכיר בממשל הגן על עבודתו של קושנר ואמר בלעדיה התוצאה הייתה גרועה בהרבה. "הציפייה הייתה שהניצחון יהיה בהפרש גדול, ובזכות התשתית שהקים ג'ארד, הוא הגיע להפרש של כמה אלפי קולות בלבד במספר מדינות", כך בכיר בממשל ל"דיילי מייל".

ג'ארד קושנר דונלד טראמפ בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד