כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גדר הביטחון פרוצה לחלוטין

חשש במודיעין עילית: "עניין של זמן שיתרחש פיגוע" • תיעוד

מאות פלסטינים חוזרים מדי יום לישראל באופן לא חוקי בכמה מוקדים ברחבי הארץ, אחד מהם נמצא בסמוך לעיר מודיעין עילית | בעיר החרדית חוששים כי הפרצות בגדר האבטחה הסמוכה לעיר ומעבר הפלסטינים באזור עלולים להוביל לאסון | "אם במערכת הביטחון לא יתעשתו עכשיו, זה עלול להיות מאוחר מדי"

חשש במודיעין עילית: "עניין של זמן שיתרחש פיגוע" • תיעוד
הפרצה סמוך למודיעין עילית צילום: משה מנס

החשש בקרב תושבי העיר מודיעין עילית גובר בימים האחרונים בעקבות שורה של תיעודים המציגים פרצות אבטחה חמורות בגדר המערכת, בין העיר החרדית לכפרים הפלסטינים בסביבה. בפרצות, כך טוענים תושבי העיר, חולפים מדי יום עשרות ואף מאות פלסטינים שאחד מהם עלול להיכנס לעיר ולבצע פיגוע.

משה מנס, תושב העיר, ששמע על התופעה המסוכנת, יצא הבוקר (ראשון) לשטח במטרה להציג את הגדר הפרוצה. כשהוא חמוש בסכין, תיעד את עצמו מנס על הגדר המרוסקת לחלוטין תוך שהוא מציג את האפשרויות העומדות בפני הפלסטינים להיכנס לשטח ישראל.

"נניח שאני בוקר אחד מחליט לדקור יהודים", נראה מנס אומר בסרטון שתיעד בעצמו, "כי אשתי עצבנה אותי או הבוס פיטר אותי, ואני מתגורר באחד הכפרים הפלסטיניים באזור - כל מה שאני צריך זה להגיע לגדר, שאמורה לצפצף ועובר פנימה לתוך מדינת ישראל".

אני יכול להחליט איפה אני מעוניין לדקור יהודי", אומר מנס בטרה לתאר את המצב המטריד, "אני יכול לעלות לכיוון מודיעין עילית או ללכת לכביש 443. בתחילה חשבתי לא לפרסם זאת במטרה לא לחשוף את הפרצה בפני הפלסטינים, אך אז אמרו לי שעוברים כאן אלפי פועלים".

גורמים בעיר מודיעין עילית ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מביעים אי שביעות רצון מהמצב וטוענים כי במערכת הביטחון מעלימים עין מהתופעה, שלדבריהם עלולה להוביל לאסון. זה עניין של זמן עד שיתרחש כאן פיגוע", אומר תושב העיר, "אם במערכת הביטחון לא יתעשתו עכשיו, זה עלול להיות מאוחר מדי".

 

גדר ביטחון מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד