ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בשיא הפשטות

צפו: כך פוסק הדור של אמריקה ערך קניות לשבת

הגאון רבי דוד פיינשטיין זצ"ל פוסק הדור של אמריקה החרדית וחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, לא ייחס מעולם חשיבות למעמדו והיה מתהלך כאחד האדם ואף היה רוכש את צרכי השבת בחנות לבדו ללא עוזרים ומשמשים. צפו בתיעוד מהקניות של רבי דוד בחנות הירקות

צפו: כך פוסק הדור של אמריקה ערך קניות לשבת
הגאון רבי דוד פיינשטיין זצ"ל בקניות לשבת צילום: צילומסך

צניעותו הכובשת של פוסק הדור של אמריקה הגאון רבי דוד פיינשטיין זצ"ל, שהסתלק לבית עולמו בערב השבת האחרונה הפכה למאפיין הבולט באישיותו. נפשם של מאות אלפי יהודי ארצות הברית נקשרה בנפשו. הוא מצדו לא שם לב לכל זאת, ולמרות המודעות הגדולה שהיתה לנעשה סביבו, הוא המשיך להתנהג כאדם פשוט, ללא שום סממן רבני חיצוני.

כמו כל דבר בחיים, גם את ההכנות לשבת רבי דוד זצ"ל היה לוקח ברצינות ובתכליתיות. בסרטון וידאו שפורסם עם הסתלקותו, נראה רבי דוד זצ"ל ממרומי גילו ובשיא הפשטות מגיע לסופר מקומי ורוכש בעצמו את צרכי השבת. 

סיפור מיוחד שסופר אף הוא לאחר פטירתו, שבעבר רבי דוד היה צועד מביתו לתפילות השבת בישיבת 'תפארת ירושלים', אך משנחלשו רגליה של הרבנית, שהה במהלך השבת בחדר מיוחד שהתקינו עבורו פרנסי הישיבה. אבל לשם כך הוא צריך היה להגיע קודם לביתו כדי להכין את צרכי השבת, לארוז מזוודה, ולשוב לישיבה לקבלת שבת ברוב עם. אלו דברים שהוא והרבנית עשו בעצמם. הוא לא הסכים שאף אחד מתלמידיו הרבים יסייע בידו.

צפו בוידאו: 

 

הרב דוד פיינשטיין קניות לשבת מנהטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד