י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"נעצור ונמתין"

ראש שירותי בריאות הציבור: "אנו רחוקים מהקלות נוספות"

ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי פרייס התראיינה היום לכלי התקשורת והזהירה כי נתוני ההדבקה עולים. "אנו רחוקים מהקלות נוספות" אמרה והבהירה ש"לא נהסס לעצור ולהמתין" | היא התייחסה גם לציבור החרדי וקבעה כי "אנו מודאגים ש50% מהאנשים אומרים שיצאו החוצה גם כאשר הם אינם חשים בטוב"

ראש שירותי בריאות הציבור: "אנו רחוקים מהקלות נוספות"
חרדים עם מסכות צילום: דוד כהן, פלאש 90

לא מופתעת: ראש שירותי בריאות הציבור, הד"ר שרון אלרעי פרייס, ערכה היום תדרוך לכלי התקשורת בו אישרה כי אכן הירידה נבלמה ומקדם ההדבקה עולה, כך שיתכן מאד והשלב הבא של ההקלות ופתיחת המשק יתעכב. עם זאת, לדבריה, העליה היתה צפויה.

היא הבהירה שאינה מופתעת מהעליה, כשמדובר בפועל יוצא מהסרת הסגר. "עם היציאה מהסגר מקדם ההדבקה הולך ועולה. זה לא מפתיע. ידענו שהדבר הזה יקרה", אמרה.

עם זאת, היא קראה לציבור להיזהר. "חנויות הרחוב נפתחו היום, ואני קוראת לעם ישראל באמת להיזהר. לא יכול להיות שוטר ופקח בכל מקום, אז שימו לב - המגבלות הן ארבעה אנשים בכל חנות. לא להתקהל. הפתיחה נעשית כשמדדי התחלואה בעלייה, ואנחנו צריכים לראות איך אנחנו שומרים את המצב הזה בלי איבוד שליטה".

ראש שירותי בריאות הציבור הבהירה כי העליה עוד לפנינו, וכי בימים הבאים נהיה עדים לעליה דרמטית נותר בתחלואה. "אנחנו עוד לא רואים את האפקט של כל הפתיחות", אמרה. "נראה אותו רק בעוד שבוע. כדי להיות זהירים אנחנו צריכים לעצור. גם את פתיחת חנויות הרחוב צריך לעשות בצורה מדודה ואחראית, שכל אזרח ישמור על עצמו בעניין הזה". עם זאת, לדבריה במערכת הבריאות יעקבו, ובמידת הצורך לא יהססו לקחת צעד אחורה: "כל עוד אנחנו רואים מדדי תחלואה שלא מאפשרים פתיחה נוספת, אנחנו נבקש לעצור ולהמתין ולראות שהפעולות שאנחנו נוקטים - בין אם זה סגר באזורים מוגבלים וקטיעת שרשראות הדבקה - יובילו למגמת ירידה".

ד"ר אלרעי התייחסה גם לציבור החרדי – שאגב היום פורסם שמקדם ההדבקה במגזר זה נמוך אף יותר מהציבור הכללי – והביעה תקווה כי רמת הבדיקות הנעשות בקרב הציבור משקפת את התחלואה האמיתית בשטח. לדבריה, "בסקרים שאנחנו עושים בחברה החרדית אנחנו מודאגים מכך שב-50% מהמקרים הם אומרים שאם הם לא מרגישים טוב, הם ימשיכו כרגיל או יחכו כמה ימים בבית. אני מקווה שאנשים שמרגישים לא טוב בכל זאת ילכו להיבדק".

קורונה שרון אלרעי פרייס סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד