י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שורת טלטלות וצניחת המטבע

מכה פוליטית משפחתית לנשיא טורקיה ארדואן

שורת טלטלות בממשל הטורקי. אחרי שפיטר את נגיד הבנק וצניחת המטבע המקומי, נשיא טורקיה ארדואן סופג מכה נוספת, כאשר חתנו שר האוצר התפטר מתפקידו ומחק את חשבון הטוויטר שלו

מכה פוליטית משפחתית לנשיא טורקיה ארדואן
ארדואן צילום: דוברות נשיא טורקיה

שר האוצר הטורקי בראט אלבייראק, פרש מממשלתו של חתנו, נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, בשל המשבר הכלכלי במדינה, הוא הודיע על כך בפוסט באינסטגרם על התפטרותו בשל "בעיות בריאותיות".

דבריו מגיעים על רקע התרסקותה של הלירה הטורקית, שהגיעה כבר ליותר מ-8.5 לירות לדולר אחד. הדברים הללו מגיעים לאחר שבתאריך 12 באפריל השנה, שר הפנים סולימאן סוילו, הודיע על התפטרותו, אך הנשיא הודיע שהוא מסרב לקבל את ההתפטרות, וסוילו נשאר בתפקידו עד היום. לאחר ההתפטרות, מחק שר האוצר אלבייראק, את חשבון הטוויטר שלו, והרשתות החברתיות בטורקיה גועשות על כך שהוא מתכנן לעזוב את החיים הציבוריים.

יצוין כי הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, פיטר בשבוע שעבר את נגיד הבנק המרכזי, והחליפו בשר האוצר לשעבר נאצ'י אכבאל. בצו שפורסם בשעות הבוקר המוקדמות של יום שבת, ארדואן סיים את המנדט של מוראט אויסל, שהוביל את המוסד מאז קיץ 2019. האחת ההערכות לפיטורים הן צניחת הלירה הטורקית. כך דווח בתקשורת העולמית

פוליטיקאי האופוזיציה עלי בבקאן אמר כי ארדואן נושא באחריות המלאה לסערה. "פעולת הלילה להוצאת מושל הבנק המרכזי היא השתקפות של ממשל גרוע", אמר באבקאן. "אינך יכול לחמוק מאחריותך בכך שאתה מטיל את האשמה על כתפיו של ביורוקרט שלא עשה דבר אחר ממה שאמרת לו".

רג'יפ טאיפ ארדואן טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד