י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עיקבו ובידקו

הזמנתם חופשה במלון? יתכן ופרטיכם נחשפו

ביצעתם הזמנה למלון באמצעות אתרי הזמנות פופולאריים? יתכן ופרטיכם דלפו. בין האתרים מהם דלף המידע נמצאים כאלו האהובים במיוחד על הקהל הישראלי: Booking, Expedia, Agoda ועוד

הזמנתם חופשה במלון? יתכן ופרטיכם נחשפו
אילוסטרציה צילום: unsplash

פלטפורמה להזמנות בתי מלון אשר משמשת אתרים מוכרים להזמנת מלונות אונליין נתפסה חושפה נתונים רגישים, פרטיים ופיננסיים של מיליוני לקוחות מרחבי העולם בעקבות שימוש בשרתים שאינם מאובטחים.

פלטפורמת ההזמנות בשם Prestige Software נותנת שירותים לאתרים מוכרים ובין אלו שנפגעו ניתן למצוא כאלו המובילים בתעשיית הזמנת המלונות, כמו - Booking.com, Expedia, Agoda, Hotels.Com.

את המידע על הנתונים החשופים גילו חוקרים מ-websiteplanet שהבחינו במידע רגיש שנשמר על שרתים לא מאובטחים.

אילו פרטים נחשפו?

שמות מלאים, מיילים, תעודות זהות, מספר טלפון, מספרי הזמנות, תאריכים הלינה ופרטי אשראי מלאים הכוללים את שם הבעלים, קוד CVV ותוקף הכרטיס.

בחברת אבטחת המידע ESET מציינים כי "בתקופה בה אנו נמצאים דליפות מידע הן דבר שקורה, לגופים קטנים ולגופים גדולים. מדובר בנתונים רגישים' שגורמים לא מורשים עלולים לנסות לנצל לטובתם באמצעות חיבור של כמה נתונים, וכך לגרום לפגיעה בפרטיות של המשתמשים וגם לנזקים פיננסים".

ביצעתם הזמנה באחד האתרים?

היו בבקרה על התנועות בבנק ובידקו באופן קבוע כי כל החיובים הם אכן נכונים, זו פעולה חשובה גם לשגרה, אך כעת זה אפילו חשוב עוד יותר.

הפעילו התראות חיוב בנייד על חיובים בכרטיס האשראי, בעיקר כאלו שבוצעו בחו"ל.

חברת ESET חופשה דליפת מידע דליפת נתונים גניבת פרטי אשראי בוקינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד