י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ממה הם מפחדים?

דרישה: לחשוף את תמלילי הממשלה מהדיונים בקבינט הקורונה

כמה כלי התקשורת מובילים בישראל תובעים את חשיפת המידע מישיבות הממשלה שעסקו במאבק לבלימת מגפת הקורונה | לדבריהם, אין בחומר מידע ביטחוני רגיש כזה או אחר, והמידע חיוני לציבור | בתגובה, שופט מחוזי הורה לממשלה להגיש את תשובתה לעתירה עד ל-16 בנובמבר

דרישה: לחשוף את תמלילי הממשלה מהדיונים בקבינט הקורונה
ישיבת קבינט הקורונה צילום: קובי גדעון, לע"מ

עורכי וכתבי 'גלובס', 'כלכליסט', 'הארץ', תאגיד השידור 'כאן', התנועה לחופש המידע ועורכי הדין שחר בן מאיר ויצחק אבירם עתרו לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים בבקשה לחייב את המדינה לחשוף את פרוטוקולי הישיבות שבהן התקבלו החלטות המשפיעות על הציבור כולו - כולל חומרי רקע.

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל, מחזקת את ידי כלי התקשורת התובעים את חשיפת המידע מישיבות הממשלה שעסקו בהתנהלות במאבק לבלימת מגפת הקורונה.

על פי מה שעולה בנושא, אין בחומר סודות ביטחוניים. המועצה סבורה כי התקשורת, התובעת חשיפה, ממלאת את שליחותה בהבאת מידע חיוני לציבור שאורחות חייו הושפעו ישירות ומשמעותית על ידי ההחלטות שהתקבלו.

זאת ועוד: הבאת ידע והבנה בדרך אמינה ומקצועית רק יסייעו לביצור אמון הציבור בדרך בה פעלו ויפעלו מקבלי ההחלטות – ואילו מסך מסתיר פוגע, באמון זה.

בתגובה, שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אלי אברבנאל, הורה לממשלה וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש עד ל-16 בנובמבר 2020 כתב תגובה לעתירת כלי התקשורת הנ"ל הדורשת לפרסם את הפרוטוקולים של ישיבות הממשלה בעניין משבר הקורונה וכן את כל חומרי הרקע ששימשו בסיס להחלטות. 

חוק חופש המידע קורונה ישיבת ממשלה אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד