כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024

דו"ח הבנק העולמי: משכורות עובדי חברת החשמל מהגבוהות בתחום בעולם

דו"ח שהזמינה חברת החשמל מהבנק העולמי מגלה: עלות שכרם של עובדי חברת החשמל בישראל היא מהגבוהות בתחום בין מדינות העולם • שכר ממוצע בחברה עומד על כ-30 אלף שקלים בחודש

חברת החשמל
חברת החשמל

מדו"ח שהוזמן לבקשת חברת החשמל, שרצתה להוכיח כי תעריפי החשמל בישראל נמוכים, והוכן על ידי הבנק העולמי עולה, כי שכר עובדי חברת החשמל הוא הגבוה ביותר בעולם, בעוד תעריפי החשמל בישראל אכן נמוכים.

עלות שכרם הממוצעת של 12 אלף עובדי החברה ב-2008 הסתכמה ב-30.2 אלף שקל בחודש, לעומת 29.8 אלף שקל ב-2007. הנתון הציב את חברת החשמל במקום השביעי בדירוג השכר בקרב הגופים הממשלתיים. לפי הדו"ח, מדובר בשכר הגבוה ב-38% מזה של עובדים בחברות חשמל אחרות, מולן נערכה ההשוואה של הבנק העולמי - חברות בהן כמות העובדים זהה לזו של החברה הישראלית.

עוד עולה מנתוני הדו"ח, כי תעריפי החשמל בישראל בשנת 2008 היו נמוכים בכ-20% מאלה שבמדינות אליהן הושוו התעריפים. המלצת הבנק לחברה היא, לייקר את תעריף החשמל במקטע הייצור ב-3%-5%.

עוד קובע הדו"ח, כי חברת החשמל נאלצה להפחית את רמת ההשקעות בשנים האחרונות לרמה נמוכה מהרמה הרצויה בשל תעריפי החשמל הנמוכים, יחס חוב להון עצמי גבוה ועלויות שכר גבוהות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד