י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתקילים את חילופי הממשל

ההוראה של טראמפ: "אף צוות מעבר לא ידבר עם ממשל ביידן"

36 שעות אחרי ההכרזה בכלי התקשורת בארה"ב על ניצחונו של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן במרוץ לנשיאות ארה"ב, וצוותי המעבר חסומים מלהתחיל בעבודתם | שופטת סירבה לחתום על מכתב המאפשר לצוות של ביידן להתחיל לעבוד רשמית כבר השבוע: "טרם התברר המצב"

ההוראה של טראמפ: "אף צוות מעבר לא ידבר עם ממשל ביידן"
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

הוושינגטון פוסט מדווח, כי השופטת אמילי מרפי סירבה לחתום על מכתב המאפשר לצוות המעבר של ביידן להתחיל לעבוד רשמית כבר השבוע.

שופטת מסרבת לחתום על מכתב המאפשר לצוות המעבר של הנשיא ג'ו ביידן להתחיל רשמית את עבודתו השבוע, לאחר שהנשיא המכהן לא קיבל את ניצחונו של ביידן ועלול לשבש את העברת הממשל.

למנהל השירותים הכלליים, הסוכנות הנמוכה בדרג המופקדת על בניינים פדרליים, יש תפקיד לא ידוע כאשר נבחר נשיא חדש: לחתום על ניירת בהיקף רשמי של מיליוני דולרים, וכן לתת גישה לפקידי הממשלה, לשטחי משרדים בסוכנויות, וציוד שונה, המיועד לצוותי המעבר.

אך עד יום ראשון בערב, כמעט 36 שעות לאחר שכלי תקשורת פרסמו על ביידן כמנצח, מנהלת ה- GSA אמילי מרפי לא חתמה על מכתב כזה, ולממשל טראמפ, בהתאם לסירבו של הנשיא לוותר על הבחירות, אין תוכניות מיידיות לחתום על זה, דבר שעלול להוביל לעיכוב המעבר הראשון בהיסטוריה המודרנית, למעט בשנת 2000, כאשר בית המשפט העליון הכריע בסכסוך בין אל גור לג'ורג' בוש בדצמבר.

"טרם התברר המצב" אמרה בדוא"ל פמלה פנינגטון, בכירה במשרד, "נמשיך לעמוד בכל הדרישות לפי החוק ולבצע את החוקים".

הצהרת ה- GSA השאירה מומחים במעברים פדרליים לתהות מתי יחל הבית הלבן מסירת ממשל אחד למשנהו, כאשר הנשיא טרם מיצה את דרכיו המשפטיות להילחם בתוצאות, יש 74 ימים, החל מיום ראשון, עד להשבעת ביידן ב-20 בינואר.

"אף ראש סוכנות לא מתכוון לצאת מול הנשיא בנושאי מעבר כרגע", אמר אחד מבכירי הממשל, שדיבר בעילום שם, מכיוון שהוא לא היה מורשה לדבר באופן רשמי, הפקיד חזה כי נאמר לראשי הסוכנות שלא לדבר עם צוות ביידן.

יש לציין כי לעיכוב השלכות הן מעשיות והן סמליות. פקידי המעבר מקבלים כתובות דוא"ל ממשלתיות. הם מקבלים שטחי משרדים בכל סוכנות פדרלית. הם יכולים להתחיל לעבוד עם משרד האתיקה הממשלתית למלא טפסים של גילוי נאות לגבי כספים ונכסים, וניגוד עניינים עבור המועמדים שלהם.

הם מקבלים גישה למקומות חשובים, הממשל הפדראלי הוא עם תקציב של 4.5 טריליון דולר, ולמרות שצוות ביידן אינו חדש בממשלה, הגישה היא קריטית, כך אמרו מומחים ל'וושינגטון פוסט'.

דובר צוות המעבר של ביידן אמר בדוא"ל. "האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של אמריקה תלויים בכך שהממשל הפדרלי יסמן בצורה ברורה ומהירה כי ממשלת ארצות הברית תכבד את רצון העם האמריקני ותעסוק בהעברת הממשל בצורה חלקה ושלווה".

פקיד בכיר נוסף בממשל שלא הוסמך לדבר בפומבי, אמר כי כל סוכנות ניסחה תוכניות מעבר מפורטות לממשל החדש, אך הן לא ישוחררו לצוות ביידן עד שיוכרז רשמית על זוכה.

טראמפ התנגד להשתתפות בצוותים אלו, מחשש שמדובר בסימן רע - אך איפשר לעוזרים בכירים להשתתף כל עוד המאמצים לא הופכים לציבוריים, כך אמרו גורמי הממשל. סביר להניח כי הוא לא יהיה מוכן להשתתף בפעילויות מסורתיות, אמרו הגורמים הרשמיים.

דונאלד טראמפ ג'ו ביידן שופטת וושינגטון פוסט הבחירות לנשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד