י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מחסור או ניצול?

בצל העלייה במגזר; הערבים מבקשים: תנו לנו מסכות

לאור העלייה החדה בתחלואה במגזר הערבי התקבלה בקשה מפתיעה מגורמי בריאות במזרח ירושלים: תנו לנו מסכות לחלק לתושבים

בצל העלייה במגזר; הערבים מבקשים: תנו לנו מסכות
מוסלמים עם מסכות במסגד צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

היא עולה פחות משקל אבל בקרב המגזר הערבי רבים נמנעים מלרכוש מסכה, וכעת נשמעת בקשה מפתיעה מצד גורמי בריאות במזרח ירושלים לקבל מסכות לחלוקה. "כך נצליח להגביר את ההסברה ואת המודעות לשמירה על מרחק ולהקפדה על עטיית מסכה", אומרים שם.

בימים האחרונים משקיעה המדינה הון רב בהסברה ובהגברת האכיפה בקרב המגזר הערבי בכל רחבי הארץ, לאור עליה מטרידה ברמת התחלואה ביישובים הערביים. לטענת ראשי משרד הבריאות והפרויקטור היוצר פרופ' רוני גמזו, הסיבה העיקרית לכך היא השתתפות בחתונות ובהתכנסויות המוניות כשרבים מהנוכחים אינם עוטים מסכות, מה שמגדיל את היקף ההדבקה במגזר.

לאור זאת סבורים מומחים כי חלוקת מסכות לא ממש תועיל. "נראה כי מדובר בתירוץ טוב של גורמי בריאות הפועלים במגזר, המנסים להסביר את חוסר יכולתם להתגבר על ההדבקות ההמוניות. אף אחד לא באמת חושב שחצי שקל מונע מאנשים לעטות מסכה".

עם זאת, יתכן שחלוקת המסכות תסייע גם בהגברת המודעות להתפרצות הנגיף, אולם החשש הוא שכל עוד אירועים המוניים ימשיכו להתקיים, בדגש על חתונות בהשתתפות רבים שיושבים בסמיכות זה לזה ואף אוכלים, קשה יהיה למתן את היקף התפרצות התחלואה בקרב המגזר הערבי בארץ.

 

קורונה המגזר הערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד