ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
טסים לוואהן?

מדינות מתנדנדות: קפריסין אדומה, סין ירוקה

בדיון שנערך במשרד הבריאות נערכו עדכונים ברשימת המדינות הירוקות שניתן לטוס ולשוב מהן ללא חשש | נכון לעכשיו קפריסין הוחרגה ונחשבת כאדומה, מנגד סין - המקור לכל התחלואה, הפכה לירוקה

מדינות מתנדנדות: קפריסין אדומה, סין ירוקה
אילוסטרציה צילום: unsplash

דווקא המדינה ממנה הכל התחיל, סין, עומדת להיכנס לרשימת המדינות הירוקות של משרד הבריאות וניתן יהיה לטוס אליה וממנה ללא חשש, קפריסין לעומתה, עומדת להיכנס לרשימה האדומה לאור עליה בהיקפי התחלואה בה.

חשוב לציין כי גם למדינה ירוקה על פי הגדרת משרד הבריאות, לא תמיד ניתן לטוס, הדבר תלוי כיצד ישראל מוגדרת באותה מדינה. ישנן מדינות ירוקות רבות שאוסרות על אזרחי ישראל לנחות בשטחן לאור מצב התחלואה בארץ. הדברים משתנים מעת לעת ועל כן יש חובה להתעדכן לפני הזמנת כרטיסי טיסה.

בכל הקשור לקפריסין מדובר בהפתעה שכן בשבועות האחרונים ישראל ניהלה מגעים עם קפריסין כדי לאפשר כניסת תיירים ישראלים לאי הנופש - אלא שבשל העלייה בתחלואה התקווה נגוזה.

החלטות משרד הבריאות ביחס להגדרת צבע המדינות מתקבלות לאור מדדים שונים הנבדקים בקפידה, כמו מצב התחלואה, מקדם ההדבקה באותה מדינה, איתור המגמה – עליה או ירידה במספר הנדבקים החדשים ועוד. המטרה היא למנוע כניסת אנשים ממדינות אדומות לאור סיכוי גבוה שהם נשאי הנגיף. לא תמיד ניתן להסתמך על בדיקות קורונה הנעשות בנמל התעופה לפני הטיסה, שכן הן אינן מאתרות אנשים שנדבקו בנגיף זמן קצר לפני הבדיקה. שעות או ימים חולפים מאז שאדם נדבק בנגיף עד שהדבר יתגלה בבדיקה.

קורונה סין קפריסין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד