י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בארבע מדינות פדרליות

פשיטה רחבת היקף על משרדי האחים המוסלמים באוסטריה

שוטרים וסוכנות הביון באוסטריה ביצעו פשיטה נרחבת על עמותות התומכות ב'אחים המוסלמים' ועצרו 30 חשודים | על פי התקשורת האוסטרית, הבדיקה והמעצרים לא קשורים ישירות לפיגוע בווינה

פשיטה רחבת היקף על משרדי האחים המוסלמים באוסטריה
שוטרים בוינה צילום: ארכיון בחדרי חרדים

הבוקר (ב') ביצעו שוטרים וסוכנויות ביון פשיטות בארבע מדינות פדרליות באוסטריה (אוסטריה מורכבת מ-9 מדינות) נגד אנשים ועמותות שתומכים באחים המוסלמים ובחמאס. התובע הציבורי בעיר גרץ אמר כי יותר מ-70 חשודים נחקרים, 60 דירות, בתים וכן בתי עסק ומועדונים נבדקו כתוצאה מכך נעצרו 30 איש. על פי התקשורת האוסטרית, הבדיקה והמעצרים לא קשורים ישירות לפיגוע בווינה.

על פי הדיווחים מאוסטריה, המעצרים על רקע חשד עם קשרים לארגון טרור, מימון טרור, קשרים נגד המדינה, ארגון הפשע והלבנת הון.

כתוצאה מהפשיטות נעצרו 30 איש. לא צוין אם האנשים הם גברים או נשים. לא פורסם מידע על פרטים אחרים כגון לאום הנעצרים. הפעולות למעצרים מתוכננות במשך למעלה משנה. הודגש על ידי הרשויות, כי "הצעדים אינם מכוונים נגד מוסלמים או נגד האיסלאם". האחים המוסלמים אינם קהילה דתית, אלא קבוצה קיצונית פוליטית.

לפי הפרקליטות האוסטרית, האחים המוסלמים הם עמותה אסלאמיסטית עולמית, רדיקלית, אנטי-יהודית, שמטרתה העיקרית היא הכנסת מדינה אסלאמית (ח'ליפות) המבוססת על החוק האיסלאמי (השריעה) בכל מדינות העולם. האחים המוסלמים נמצאים באירופה ובצפון אמריקה, על פי החקירות עד כה, הם בקשר עם קבוצות טרור ויש להם קשרים אידאולוגיים ופיננסיים הדוקים לקבוצות אסלאמיסטיות קיצוניות במלחמת האזרחים בסוריה-עירק.

על פי תוצאות החקירה עד כה, נציגי האחים המוסלמים באוסטריה, ללא קשר לארצות מוצאם, תומכים גם בפעילות ארגון הטרור הפלסטיני חמאס, שנוסד בשנת 1987 כסניף של האחים המוסלמים. חמאס שואף להשמיד את מדינת ישראל ולהקים מדינה איסלאמית וירושלים כבירתה. "לכן יש לראות באסטרטגיה זו של חמאס כחלק מהאסטרטגיה הכוללת של האחים המוסלמים", כך על פי הפרקליטות המקומית.

חמאס מוגדר כארגון טרור על ידי ארצות הברית והאיחוד האירופי. האחים המוסלמים לא נמצאים ברשימה השחורה של הגוש, אך התובעים אמרו כי הם חוקרים קשרים בין שני הארגונים.

הפשיטות של יום שני נערכו בארבעה מתוך תשעת המחוזות של אוסטריה: שטיריה, שהעיר גראץ היא בירתה, קרינתיה, וינה ואוסטריה התחתונה.

האחים המוסלמים וינה ממשלת אוסטריה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד