י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לערוף את הראש של המורה"

האיסלאם הקיצוני בצרפת: ארבעה ילדים נחקרו

לפני קרוב לחודש נרצח בסמוך לפריז המורה סמואל פאטי אחרי שהציג קריקטורה של מוחמד לתלמידים | ארבעה ילדים שהביעו תמיה במעשה ואף איימו על המורה שלהם נחקרו ע"י המשטרה בצרפת

האיסלאם הקיצוני בצרפת: ארבעה ילדים נחקרו
משטרת צרפת מגבירה אבטחה צילום: משטרת צרפת

המשטרה בצרפת חקרה ארבעה ילדים בני עשר שהביעו תמיכה בעריפת ראשו של מורה בבית ספר.

הילדים אמרו שהם יהרגו את המורה שלהם אם הוא יבזה את נביא האיסלאם, מוחמד, כך דווח בצרפת

ראש הממשלה הזהיר בסוף השבוע, כי "קיצונים אסלאמיים מתגייסים בצרפת לבורות ושנאה". הילדים והוריהם עוכבו ונחקרו במשך מספר שעות ביום חמישי על ידי המשטרה בעיירה אלפיני אלברטוויל, כך אמרה דוברת משרד הפנים, קמיל צ'ייז.

הילדים הביעו תמיכה ברצח המורה, כאשר בתי ספר בצרפת קיימו דקת שתיקה ארצית לכבוד המורה הנרצח, סמואל פאטי, הילדים הביעו תמיכה בהריגתו בחודש שעבר ליד פריז, כך מסרה הדוברת בהודעה בסוף השבוע. הם "נימקו את רצח המורה בטענה שאסור לפגוע בנביא והוסיפו כי הם יהרגו את מורם אם הוא יביא קריקטורה של הנביא", אמרה הדוברת.

כזכור פטי נרצח ב-16 באוקטובר מחוץ לבית ספרו באזור פריז על ידי פליט בן 18 ממוצא צ'צ'ני לאחר שהראה קריקטורות לתלמידי הכיתה שלו של הנביא מוחמד, אותם הביא לדיון בנושא חופש הביטוי. הרוצח של פאטי נורה למוות על ידי המשטרה.

הילדים באלברטוויל שוחררו לאחר חקירה. דוברות המשרד מסרה כי הרשויות השיפוטיות הזמינו עבורן הכשרה חינוכית. המשטרה ערכה חיפוש גם בבתיהם.

ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס, אמר לאחר האירוע: "זהו האיסלאם הקיצוני, אידיאולוגיה פוליטית שמבזה את הדת המוסלמית בכך שהיא מעוותת את הטקסטים שלה, את הדרך שלה, ואת מצוותיה, ומטילה את שליטתה על ידי בורות ושנאה, אויב עם תמיכה בחו"ל אבל גם מונה אזרחים צרפתים בשורותיו".

טרור צרפת מוסלמים מוחמד איום ברצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד