ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אמרתי לו תעלה אותה לאף"

שר האוצר: הקלות ביום שלישי; נתניהו מצנן את ההתלהבות

בטקס בנתב"ג תקף נתניהו את המיעוט שאינו מקפיד על ההנחיות וגוזר סגר על כולם | "אם לא יהיה שיפור במדדים אנחנו לא ניכנס לשלב השלישי" | מוקדם יותר התעקש שר האוצר כי החנויות כן ייפתחו כמתוכנן ביום שלישי

שר האוצר: הקלות ביום שלישי; נתניהו מצנן את ההתלהבות
שוטר מוודא שהנחיות הקורונה נשמרות צילום: David Cohen/Flash90

בטקס שנערך היום (שני) בחנוכת מעבדת הקורונה בשדה התעופה בן גוריון, נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו נאום מיוחד ותקיף בו קרא לכלל הציבור להמשיך ולשמור על ההנחיות בדגש על חובת עטיית המסכה, ובנוסף התייחס להמשך ההקלות ההגבלות שהוטלו על ידי משרד הבריאות.

בדבריו אמר נתניהו "אנחנו הצלחנו להוריד את התחלואה מאחת הרמות הגבוהות בעולם אם לא הגבוהה בעולם לאחת הרמות הנמוכות במערב אם לא הנמוכה שבהם. ואנחנו רוצים להתמיד בזה. הצלחנו לעשות את זה כי עשינו את זה יחד, עכשיו אנחנו רוצים לצאת".

נתניהו המשיך ופרט "יצאנו מהשלב הראשון אל השלב השני, התחלואה מתחילה לעלות לכן אנחנו נחליט מחר או מחרתיים לגבי השלב השלישי ואם לא יהיה שיפור במדדים אנחנו לא ניכנס לשלב השלישי, אנחנו נעשה ביחד את הצעדים שיבטיחו שהתחלואה לא תעלה".

נתניהו התייחס לחשש מהעלייה בתחלואה ואמר: "אם התחלואה עולה היא עולה כמו מטוס או טיח שממריא לשמיים, ואז זה הורס את הכלכלה גובה מחיר עצום בבריאות של אזרחנו". "לכן" אמר ראש הממשלה, "אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם אמר שר הבריאות דבר נכון, אף אחד לא רוצה להיות פראייר, אף אחד לא רוצה להיות קרבן של המיעוט שמפר גורם לסבל ולכליאה של היתר". נתניהו המשיך ותקף "אני מבקש מכולם גם תפקידו על המסכות וגם תדרשו מאחרים, אני פה לא כראש ממשלה, כאזרח, עכשיו ראיתי כאן מישהו אחד האנשים, אנשים טובים, אבל המסכה הייתה קצת מתחת לאף אמרתי לו תעלה אותה לאף. תקפידו על המסכות אליכם תתייחסו לכל אדם אין ברירה חייבים להגיד זאת - כאילו הוא נושא את הנגיף ואם שניכם תהיו עם מסיכות אין מגפה מן קורונה זה עד כדי כך פשוט".

קצת לפני נאומו התקיף של נתניהו, התראיין הבוקר שר האוצר ישראל כץ לאולפן ynet, והתעקש כי הקניונים במרכזי המסחר הפתוחים והשווקים ישובו לפעילות ביום שלישי הבא, אם התחלואה תאפשר זאת. "פתיחת חנויות הרחוב נעשתה בדיוק בהתאם להחלטות קבינט הקורונה, בהתאם למתווה ששת השלבים שמשרד הבריאות הציג לפי מדדי תחלואה, לצערי, דחו בשבוע את פתיחת חנויות הרחוב. הן נפתחו אתמול והן עובדות לפי התו הסגול, עם הגבלה של עד ארבעה לקוחות בו-זמנית. יש החלטה שלפיה ביום שלישי הבא ייפתחו הקניונים במרכזי המסחר הפתוחים והשווקים, ואם מדדי התחלואה יאפשרו, צריך לקיים זאת. כל הדיבורים באמצע, מתוך משרד הבריאות, הם דיבורים מיותרים. הם הגישו את התוכנית".

עוד הוסיף כץ, "יש החלטה שאומרת שביום שלישי הבא, אם נגיע ל-500 נדבקים ביום ומטה, אז הקניונים הפתוחים גם כן יפעלו. צריך להשאיר את זה כך ולאפשר לציבור לפעול מתוך מוטיבציה כדי שהדברים האלה יקרו. המערכת צריכה לפעול באופן מסודר, חוסנה של מדינת ישראל הוא בהורדת היקפי התחלואה ובמתן אפשרות לכלכלה לעבוד".

המראיינת המשיכה והקשתה הרי "הגורמים הבכירים ביותר במשרד הבריאות אומרים שפתיחת חנויות תוביל בסופו של דבר לסגר שלישי. כ"ץ השיב "עמדתם לא התקבלה. בסך הכול, במתווה הכולל, זה כן התקבל, אבל עמדתם לא התקבלה. קבינט הקורונה הכריע אחרי ששמעו את כולם. הלכנו באופן מחמיר, ולכן, דיבורים נגד מדיניות הממשלה לא יועילו כאן. פקיד כזה, פקיד אחר, כל אחד מדבר. יש החלטה בקבינט לפתוח ביום שלישי הבא, בכפוף למדדי התחלואה. אני לא מבין את הדיאלוגים האלה מכיוון שכל הדברים הושמעו ולקבינט הקורונה הגיעו עשרות מומחים. בסופו של דבר, המתווה המרכזי גובש וההחלטה התקבלה".

בנוסף מתח שר האוצר ביקורת על אנשי משרד הבריאות: "היה לנו דיון מרתק עם מומחים חיצוניים בתחום הבריאות, שדווקא תמכו במדיניות האוצר. אבל בסוף, כשעומדת להתקבל ההחלטה, קמים מישהי או מישהו ממשרד הבריאות ומשמיעים דברים הפוכים. קשה מאוד לנהל דיונים בצורה הזאת. לבוא עכשיו ולהגיד שבלי קשר למדדים שיהיו הם ירצו לא לפתוח, אני לא מקבל את האמירה הזאת. אף אחד לא רוצה סגר שלישי, אבל לא ייתכן שלא נוכל לצאת מהסגר השני".

קורונה שר הבריאות שר האוצר ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד