י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מוטציה חדשה ומאיימת

חשש: "קורונת החורפנים" של הנגיף יובאה לישראל

שלושה ישראלים שהגיעו מדנמרק חשודים כמי שנושאים מוטציה חדשה של נגיף הקורונה שמקורה בבעלי חיים • החיסונים שכעת בפיתוח אינם יעילים נגדה • ברשויות הבריאות בדנמרק מתכוונים להשמיד מיליוני חורפנים במטרה למנוע את התפשטות הנגיף החדש

חשש: "קורונת החורפנים" של הנגיף יובאה לישראל
מתכוננים לקורונה בישראל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השבוע פורסם שרשויות הבריאות בדנמרק נערכות להשמיד מיליוני חורפנים – בעלי חיים המשמשים לתעשיית הפרוות, אחר שהתגלה כי הדביקו אנשים במוטציה חדשה של נגיף הקורונה, שיתכן ומצליחה להתגבר על הנוגדנים שבגוף האדם. היום התברר כי יתכן שאותה מוטציה יובאה לישראל, כשהתעורר חשד לפיו שלושה ישראלים ששבו מדנמרק נושאים בגופם את המוטציה האמורה.

החשש הגדול מפני המוטציה החדשה הוא שהיא עמידה בפני נוגדנים ומשכך אלו שהחלימו מהנגיף אינם חסינים כלפיו, כמו גם כל החיסונים שבפיתוח בימים אלו, מתבססים על יצירת נוגדנים בגוף, שיילחמו בנגיף באופן טבעי. אם יתברר כי המוטציה החדשה אכן עמידה בפני נוגדנים, החיסון לא יהיה אפקטיבי נגדה והמגפה תמשיך להתפשט בלי שניתן יהיה לעצור אותה.

בימים האחרונים פורסם, כי ברשויות הבריאות בדנמרק מתכוונים להשמיד מיליוני חורפנים במטרה למנוע את התפשטות הנגיף החדש, אחרי שבהולנד נקטו בצעד דומה והשמידו חורפנים שנחשדו כנגועים.

אך למרות החשש הגובר, משרד הבריאות בחר להמעיט בגודל החשש ומסר כי "בדנמרק כולה ידוע כרגע על מספר חולים מועט שנגוע במוטציה והם מבודדים. הסבירות שהגיע חולה הנושא את המוטציה לישראל נמוכה. יחד עם זאת אנו נוקטים במשנה זהירות".

עם זאת נודע כי משרד הבריאות יחד עם פיקוד העורף הוציא רשימת נוסעים שחזרו מדנמרק והוא יוצר עמם קשר מהבוקר לביצוע דיגום מיוחד לקורונה ובדיקת המוטציה. עד לקבלת התוצאות הנוסעים מדנמרק מתבקשים להיכנס לבידוד- דנמרק נכנסה לרשימת הארצות האדומות המחייבות בידוד.

קורונה דנמרק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד