י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אור בקצה המנהרה

חברת 'פייזר': החיסון יעיל יותר ממה שחשבנו

מניות חברת התרופות זינקו לאחר ההודעה המפתיעה, על יעילות גבוהה של החיסון שבפיתוח • ראש הממשלה נתניהו: "אני עובד על הבאת החיסון במרץ רב עם מנהיגי העולם. אני רואה את האור בקצה המנהרה. זה לא יקרה בעוד שנים, זה יקרה בעוד חודשים"

חברת 'פייזר': החיסון יעיל יותר ממה שחשבנו
חיסון צילום: pixabay

החברות פייזר וביונטק הודיעו על יעילות גבוהה במיוחד של החיסון שהן מפתחות. על פי נתוני הביניים שהצטברו מהניסוי הענק שנערך בבני אדם, אלו שקיבלו שתי מנות של החיסון נדבקו ב 90% פחות ביחס לקבוצת הביקורת, אלו שקיבלו זריקות פלסבו, ללא חומר פעיל.

אם אכן הנתונים יתברר כנכונים, מדובר בבשורה טובה במיוחד, שכן ההערכות המוקדמות דיברו על יעילות של עד 70% של החיסון, וגם אז הוא היה נחשב בהצלחה ומקבל אישור לשיווק. לאחר ההודעה מניות החברה זינקו בהתאם.

עם זאת חשוב לציין כי מדובר בהודעה שפורסמה מטעם החברה, בלי שהנתונים נבדקו על ידי חוקרים חיצוניים המלווים את פיתוח החיסון ובכל מקרה אין מדובר בתוצאות סופיות ורשמיות.

בקו הסיום של המרוץ לחיסון נמצאות כמה וכמה חברות, מודרנה, אסטרהזניקה ועוד, אך פייזר הפתיעה בהודעה שפירסמה. סביר להניח כי בימים הקרובים נשמע הודעות דומות מצד החברות המתחרות, שינסו להציג יעילות גבוהה של החיסון שבפיתוחם.

היעילות הגבוהה של החיסון מעניקה תקווה מחודשת לכך שבקרוב ניתן יהיה לגבור על המגפה המשתוללת ואשר מאז פרצה הצליחה להרוג מאות אלפים ולשבש את השגרה בעולם כולו.

ראש הממשלה התייחס לידיעה על החיסון של פייזר ואמר: "שמח לשמוע שחברת 'פייזר' הודיעה היום על כך שהחיסון שפיתחה נגד הקורונה יעיל ב-90% מהמקרים. התקדמות חשובה!

אני עובד על הבאת החיסון במרץ רב עם מנהיגי העולם. אני רואה את האור בקצה המנהרה. זה לא יקרה בעוד שנים, זה יקרה בעוד חודשים.

הצלחנו להוריד את ישראל לרמת התחלואה הנמוכה בעולם, עכשיו אנחנו צריכים לשמור על זה יחד. אני מאמין גדול ביכולת שלנו להצליח יחד למען כל אזרחי ישראל!"

 

 

קורונה חיסון לקורונה חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד