י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"המקווה היה שקט היום"

המשפיע הנודע מתייחס לדרמת הבחירות בארה"ב • צפו

המשפיע הרב יואל ראטה התייחס בשיעורו ביום חמישי לעיסוק האובססיבי בשאלת זהותו של המנצח בבחירות בארצות הברית. "החידוש הוא שכמו היום לפני שמונה שנים בבחירות הייתה אותה דרמה, וכולם הכריזו כי מדובר בסוף העולם, רק השמות התחלפו"

המשפיע הנודע מתייחס לדרמת הבחירות בארה"ב • צפו
המשפיע ר' יואל ראטה צילום: צילום מסך

ביום חמישי האחרון עת סיים המשפיע הנודע הרב יואל ראטה את שיעורו בישיבה שבראשותו, הוא התייחס לעיסוק האובססיבי סביב זהותו של המנצח שישב על הכסא בבית הלבן.

"זכינו ללמוד דף גמרא, אנחנו לא יכולים לתאר לעצמנו מה זה דף גמרא, אין לנו מושג עד כמה  החשיבות של דף גמרא" פתח המשפיע, והוסיף "כל העולם מתהפך בשאלה מי ניצח במירוץ, הבל הבלים ילדים קטנים, מילא אומות העולם, אבל אברך שיסתכל כל הזמן בפלאפון ויעקוב כל היום מי ניצח בעיר זו ומי ניצח בעיר זאת,  זה מה שיעזור לך, זה יביא לך טוב?, הדאגה שלי שאני צריך להיות יהודי טוב, ואני בקושי מחזיק בדרגה זו, אני נכשל מידי יום, ואני נלחם לעלות. רחמנות על האברכים השקועים כל היום בפלאפון, מי שכבר מחזיק את זה צריך לפחות להתבייש, במה אתה צופה, כל היום עוקבים אחרי זה אומר, זה מגיב, קח את הגמרא, תלמד משהו תתעלה. מה יש לדבר כל הזמן זה ניצח או זה ניצח".

עוד הוסיף המשפיע וסיפר על החלטה שקיבל, "אני החלטתי אני לא הולך לשאול אף אחד מי ניצח, אם יצא לשמוע דרך אגב אדע, אבל גם דרך אגב לא שמעתי, המקווה היה שקט היום. שואלים אותי: זה לא מעניין את הראש ישיבה מי ניצח? התשובה שלי היא לא, טוב לי, עולם כמנהגו נוהג האוטובוסים נוסעים הרכבות נוסעות".

"החידוש הוא שכמו היום לפני שמונה שנים בבחירות הייתה אותה דרמה, וכולם הכריזו כי מדובר בסוף העולם, רק השמות התחלפו, זה בדיוק מה שרבי נתן זיע"א אמר, בעוד חמישים שנה השוק ייראה אותו הדבר, רק האנשים והעגלות יהיו אחרים" אמר הרב ראטה, והוסיף "אני רוצה למצוא את זה שתולה את המודעות המסעירות האומרות, אסור להצביע לו חייבים להצביע לשני. למי משעמם כל כך בחיים שזה כל חייו, מילא זה שמתפרנס מתליית המודעות, זו הפרנסה שלו, אבל כל תקופה עם אותם זעקות שבר של סוף העולם? לנו יש את הדף גמרא, עם זה אנחנו מנצחים".

בחירות בארצות הברית הרב יואל ראטה דף גמרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד