י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מחקר באוניברסיטת קולומביה

מפתיע: מדוע ילדים מפתחים פחות נוגדנים?

לפי מחקר שביצעו חוקרים בארה"ב, ילדים חווים את מחלת הקורונה בעוצמה נמוכה יותר וגופם מפתח פחות נוגדנים ממבוגרים – שמתפוגגים מהר יותר

מפתיע: מדוע ילדים מפתחים פחות נוגדנים?
בדיקת קורונה באלעד צילום: פלאש90

ילדים שנבדקו בקורונה והחלימו פיתחו מספר נמוך של נוגדנים ביחס למבוגרים, כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת קולומביה ואשר במסגרתו ניתחו החוקרים תאי פלזמה שנלקחו מדמם של 79 חולים שהחלימו מקורונה, ילדים ומבוגרים.

החוקרים גילו עוד כי הנוגדנים שהילדים מפתחים הם חלשים יותר מאלו שמפתחים המבוגרים, וכי תאי החיסון שלהם מתפוגגים מהר יותר. המחקר תומך בטענה לפיה ילדים כמעט ולא חולים בנגיף בצורה קשה, וכי הם מחלימים יותר מהר ולכן גם מידבקים פחות ממבוגרים.

אולם למרות המספר הנמוך של הנוגדנים בגופם של הילדים, החוקרים מניחים כי סביר להניח שהם עדיין מוגנים מפני הדבקה מחודשת לזמן מסוים, וכי הנוגדנים כן פעילים.

ראש צוות החוקרים ד"ר דונה פרבר אמרה בראיון ל"דיילי מייל": "מצאנו בילדים ובמבוגרים תאי חיסון ארוך טווח מסוג IgG, אולם תאים מסוג IgM, שמופיעים בשלב ראשוני יותר של המחלה אצל מבוגרים , לא נמצאו כלל בילדים. הם מפתחים מעט נוגדנים, וכמעט לא מצאנו אצלם תגובה לשברי תאים ודי.אנ.אי שנכנסו לפלזמה ולדם בעקבות הפעילות של הנגיף בגוף".

לדבריה ילדים מחוסנים יותר ממבוגרים באופן כללי כי "ילדים נולדים עם מערכת חיסונית חזקה, היא כמו דף חלק. הם גם באים במגע רחב יותר עם נגיפים שפוגעים במערכת הנשימה. 15% מנגיפים אלו דומים לנגיף קורונה, לכן הגוף שלהם מתמודד מיד ובעוצמה עם הנגיף. קו ההגנה המיוחד הזה נעלם עם הגיל, ולכן מבוגרים פחות עמידים בפני הנגיף".

אך היא סבורה כי לתוצאות המחקר אין השלכות על סיכויי ההידבקות של ילדים. "למרות כמות תאי החיסון הנמוכה בקרב ילדים, הידע שהגוף רכש נשאר לזמן ארוך, וסביר להניח כי יישאר זיכרון חיסוני לנגיף הקורונה, כפי שנרשם גם מנגיפים אחרים".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד