י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המחיר נחת

תתכוננו: מיום ראשון אפשר להיבדק לפני הטיסה

עמדות הבדיקה בנתב"ג יחלו לפעול ביום ראשון. המחיר: 45 ₪ (או 135 ש"ח לבדיקה מהירה) • שרת התחבורה רגב: "מביאים בשורה של מחיר"

תתכוננו: מיום ראשון אפשר להיבדק לפני הטיסה
ראש הממשלה בעמדת הבדיקה בנתב"ג צילום: חיים צח, לע״מ

נבדקים וטסים: החל מיום ראשון יחלו עמדות הבדיקה החדשות לפעול בנתב"ג, והן יאפשרו בדיקת קורונה לפני הטיסה ובמחיר מוזל. עלות הבדיקה תעמוד על 45 ₪ לבדיקה שתוצאותיה יתקבלו עד 14 שעות, ו135 ₪ לבדיקה שתוצאותיה ינתנו תוך 4 שעות. מדובר בבשורה של ממש שכן עד כה הבדיקות יכלו להיעשות רק בבתי חולים והמחירים עמדו על כ-300 שקלים.

היום נחנכו העמדות החדשות בביקורם של רה"מ נתניהו ושרת התחבורה רגב. הבדיקות יבוצעו במתחם דרייב-אין (בכניסה משער תמר לחניון מספר 26) ישירות מהרכב. למגיעים בתחבורה ציבורית הבדיקה תתבצע בטרמינל. החל מסוף השבוע ניתן יהיה לתאם את מועד הבדיקה באתר או באפליקציה של חברת צ’ק טו פליי Check2fly.

לרגל השקת העמדות סיירו בנתב"ג ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין. שרת התחבורה סיפרה כי "כשיצאנו לדרך, בדיקת קורונה עלתה 900 שקל, והתוצאות התקבלו אחרי 24 ו-48 שעות. היום אנחנו מביאים בשורה של מחיר".

רגב ציינה כי משרד הבריאות טרם אישר את הבדיקה המהירה במתווה של המעבדות, והוסיפה כי "אנו מקווים שנקצר את קבלת הממצאים לשעתיים-שלוש. רק ביפן ובישראל יש דיגום ומעבדה בשדה התעופה. יש לזה בשורה אמיתית. אני מקווה שנוכל להביא בשורה לאנשי עסקים, שבדיקה של עד 4 שעות תהיה רלוונטית לאנשי עסקים שייכנסו לישראל ולא יידרשו לבידוד של 12 שעות. אני מקווה שנאמץ את המודל האיטלקי, כך שאיש עסקים ישהה בארץ 96 שעות אחרי שיעבור בדיקה עם הנחיתה".

איך זה עובד: לרשות הנוסעים עומדים עשר עמדות. המגיעים יציגו דרכון ואישור תשלום לבדיקה ויעברו בדיקה. כל נוסע מקבל מדבקה לזיהוי. אחת לרבע שעה משונעות הדגימות למעבדה. בשלב זה מי שיבצע בדיקות מהירות לא יידרש להמתין בבידוד, כך שהנוסעים ימתינו לתשובה בשטח הטרמינל. אם יתבררו כחיוביים, הם כמובן ידרשו לוותר על הטיסה וידרשו להיכנס לבידוד יחד עם המלווים.

קורונה מירי רגב נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד