י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"עניין של ימים ספורים"

ד"ר אלרעי-פרייס: אנחנו "על הקשקש" מבחינת התפרצות מחודשת

ד"ר שרון אלרעי-פרייס מזהירה בראיון ל'ישראל היום' כי העלייה במקדם ההדבקה מלמדת שהישגי הסגר השני שבירים למדי: "לא ירחק היום שנעבור למקדם הדבקה 1 - והמגפה תתפשט"

ד"ר אלרעי-פרייס: אנחנו "על הקשקש" מבחינת התפרצות מחודשת
עסק לממכר ספרים בתקופת הקורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התפרצות מחודשת מהווה עניין של ימים ספורים: ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, מזהירה כי הירידה נבלמה וכי מקדם ההדבקה שהולך ומתקרב ל-1 (כרגע עומד על 0.95) מעיד שהישגי הסגר השני הולכים ומצטמצמים כך שסגר נוסף כבר בדרך.

"אנחנו נמצאים 'על הקשקש' מבחינת המגיפה הזו", אמרה ד"ר אלרעי-פרייס בראיון ל'ישראל היום'. "לא ירחק היום שנעבור למקדם הדבקה 1 - והמגיפה תתפשט. כל אחד צריך לדאוג לעצמו ולקהילה שלו. רק בערבות הדדית נשמור אחד על השני".

על רקע פתיחת חנויות הרחוב מזהירה פרייס-אלרעי: "אני קוראת לעם ישראל להיזהר. אין שוטר בכל חנות. מותר ארבעה קונים בכל חנות. לא להתקהל. צריך לראות איך שומרים על המצב מבלי להגיע לאיבוד שליטה במגיפה".

לדבריה, העלייה בהדבקה מהווה פועל יוצא של פתיחת המשק, אך "כבר כיום יש ערים גדולות שבהן מקדם ההדבקה הוא מעל 1, גם במגזר הכללי. כבר כמה ימים אנחנו במגמה של יותר מ-600 מאומתים ליום, כל עוד מקדם ההדבקה הוא סביב 1 - מספר המאומתים לא ישתנה".

"אנו רואים כבר עתה חלק מהאפקטים של הצעדים הללו", סיכמה ד"ר אלרעי-פרייס. "את ההשפעה של פתיחת כיתות א'-ד' והטיפולים הפרטניים כנראה נראה בהמשך. כדי להיות זהירים - צריך לפעמים לעצור. גם את פתיחת חנויות הרחוב צריך לעשות בצורה מדודה ואחראית".

קורונה סגר שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד