ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"עשוי להיות קשה יותר"

פרופ' עמית אסא: "אם לא נתעשת - נמצא עצמנו בגל שלישי, חמור יותר"

לאור העליה העקבית במספר הנדבקים, מזהיר סגן מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד: "אנחנו בנקודת זמן קריטית - אם לא נתעשת נמצא עצמנו מתמודדים עם גל תחלואה שלישי שעשוי להיות קשה יותר מקודמיו"

פרופ' עמית אסא: "אם לא נתעשת - נמצא עצמנו בגל שלישי, חמור יותר"
אילוסטרציה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על רקע הבלימה בירידה ותחילת העליה המסתמנת במספר החולים החדשים, מזהיר היום הפרופ' עמית אסא, סגן מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, כי אם לא ינקטו צעדים מיידיים אנו עשויים לראות התלקחות מחודשת של התחלואה, והפעם בעוצמה גבוהה יותר: "אנחנו בנקודת זמן קריטית", מזהיר הפרופ' אסא שאומר כי "אם לא נתעשת נמצא עצמנו מתמודדים עם גל תחלואה שלישי שעשוי להיות קשה יותר מקודמיו".

כזכור, הזהירו היום במשרד הבריאות מפני העלייה במקדם ההדבקה, שעומד היום על קרוב ל1R. פרופ' אסא התייחס לכך שנראה כי הממשלה עומדת לאשר הקלות נוספות והוא אומר כי "כל קיצור דרך של התוכנית המקורית ליציאה מהסגר, יביא בסבירות גבוהה לגל שלישי של תחלואה מנגיף הקורונה".

עם זאת, לדבריו גם הציבור אמור לתרום את חלקו. הוא הזהיר כי "לא ניתן להתעלם מהעובדה כי בשבועות האחרונים חלה עלייה עקבית במספר הנדבקים אותה ניתן לייחס לפתיחת מוסדות החינוך אך בעיקר באי היענות מספקת ואחראית של הציבור להנחיות.

"אנחנו בנקודת זמן קריטית בה ניתן וצריך לעשות חושבים, לרבות מעבר להקלות עתידיות בשיטה דיפרנציאלית הלוקחת בחשבון תחלואה לפי אזורים. שאם לא כן, נמצא עצמו מתמודדים עם גל שלישי, שעשוי להיות קשה ומורכב מקודמיו וזאת במקביל לתחלואת החורף הצפויה".

כזכור, היום הודיע קבינט הקורונה על החלטתו לפתוח את חנויות הרחוב, וזאת בהסתמך על עמדתו של שר האוצר ותוך התעלמות מעמדת משרד הבריאות. במערכת הבריאות חוששים מפני הצעד, שעשוי לדעתם להביא לאובדן הישגי הסגר השני ולהקריב את הסגר השלישי - שאם לא יהיה מנוס ממנו, הוא יתרחש ככל הנראה בחנוכה. 

 

קורונה אסותא אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד