י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מצוקת מיטות בבתי החולים: לא יופנו חולים לשלושה בתי חולים

פוליטיקה של בתי חולים: משרד הבריאות הודיע כי לבתי החולים שיבא, ברזילי והעמק, לא יופנו חולים למשך יממה. בשיבא - שהרימה את דגל המאבק - מרוצים, אבל משרד הבריאות לא מתרגש

בית חולים. תמונת ארכיון
בית חולים. תמונת ארכיון

משרד הבריאות הורה לארגון מד"א שלא להפנות חולים לבתי החולים שיבא, ברזילי והעמק, למשך יממה. ההוראה באה בעקבות בקשת בתי החולים המתלוננים על עומס יתר במערכת. עם זאת מדגישים במשרד הבריאות, כי ההוראה אינה חלה על אזרחים פרטיים. "חדרי המיון בכל בתי החולים בארץ פתוחים, וחולים קשים יופנו גם לשלושת בתי החולים המדוברים", נמסר בהודעת המשרד.

תפוסת בתי החולים עומדת כיום כמעט בכל בתי החולים על למעלה ממאה אחוזים, כאשר במספר בתי חולים מגיעה מצוקת המקום למחזות מבישים של השארת חולים במצבים רגישים במסדרונות ובפרוזדורים. שיאן התפוסה בחורף זה, הוא בית חולים הדסה הר הצופים, שדיווח על תפוסה של 178 אחוזים.

המהלך בא בסופו של מאמץ מתוקשר של המרכז הרפואי שיבא, להשפיע על משרד הבריאות בעקבות המצוקה בחדרי המיון ובמחלקות הפנימיות. במשרד הבריאות מסרבים להתרגש מתוצאת המאבק וטוענים, כי ויסות של הפניית חולים ממד"א לבתי חולים מסוימים היא פעולה הנעשית כדרך קבע, על פי בקשת בתי החולים.

אולם בשיבא רואים את הצעד עם היותו שגרתי, כצעד מוצלח מבחינה תקשורתית - צעד שהחל בשבוע שעבר, כשהנהלת שיבא החליטה, להתריע על צפיפות במחלקות הפנימיות בבית חולים.

מנהל בית החולים הכללי בשיבא, ד"ר ארי שמיס, פנה לראש מנהל רפואה במשרד הבריאות ד"ר חזי לוי, וביקש להורות למד"א שלא לשלוח חולים בשעות הערב והלילה בימים ראשון, שלישי וחמישי, עקב המחסור במיטות והעומס באשפוז.

במכתב, שחתום גם על ידי ששת מנהלי המחלקות הפנימיות בשיבא, כותב שמיס: "עומס החולים המגיעים בתקופה האחרונה ומתאשפזים במחלקות הפנימיות אינו מאפשר בירור או טיפול מינימלי בחולים, עקב הצורך הבלתי פוסק לפנות מיטות בשל תחלופת חולים גבוהה. הנתון מהווה קו אדום, ואינו מאפשר את המשך המצב הקיים".

בשיבא טוענים כי בימים האחרונים התקצר משך האשפוז במחלקות הפנימיות ליומיים בממוצע, בגלל המחסור במיטות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד