י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשש מאלימות או סתימת פיות?

התופעה מתרחבת: הרשת החברתית מוחקת חשבונות של תומכי טראמפ

נדמה כי הבחירות בארה"ב 2020 משנות את כללי המשחק הדמוקרטי בצל הרשתות החברתיות. לאחר שטוויטר החלה להדביק אזהרות ללא הרף לציוציו של הנשיא טראמפ וכן של פוליטיקאים רפובליקנים בכירים, גם רשת פייסבוק מצטרפת לחגיגה והחלה חוסמת קבוצות תמיכה בנשיא

התופעה מתרחבת: הרשת החברתית מוחקת חשבונות של תומכי טראמפ
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

נדמה כי מערכת הבחירות בארה"ב שינתה את כללי המשחק הדמוקרטי. בצל המאבק המתמשך של הנשיא טראמפ לערער על תוצאות הבחירות, ענקיות הרשת החברתית בוחרות צד. טוויטר מדביקה ללא הרף אזהרות לצד ציוציו של הנשיא טראמפ שמתלונן על הונאה דמוקרטית בבחירות. רשת טוויטר אף מדביקה אזהרות לציוצים של פוליטיקאים רפובליקנים שדנים בהונאות מצביעים לטענתם.

גם הרשת החברתית הוותיקה פייסבוק מצטרפת לחגיגה ומסירה קבוצות המארגנות צעדות תחת הכותרת "לעצור את הגניבה".

ענקיות המדיה החברתית מעלימות את תומכיו של הנשיא דונלד טראמפ מאתריהם ומדגישות את החששות מפני הפגנות 'אלימות' נגד הונאות בחירות לכאורה.

פייסבוק סגרה את קבוצת "לעצור את הגניבה" ביום חמישי האחרון, לאחר שצברה יותר מ-350,000 חברים ותכננה הפגנות ברחבי ארצות הברית.

טוויטר מצידה הדביקה אזהרות על סרטונים של סנאטורים רפובליקנים, טד קרוז, ולינדזי גראהם, אחרי שפרסמו כי הטענות של הנשיא על הבחירות צריכות להיבדק על ידי בתי המשפט.

הקבוצה "לעצור את הגניבה" הייתה במוקד של עובדי מארק צוקרברג, הבעלים של פייסבוק, לטענת פייסבוק יש "קריאות מדאיגות לאלימות מצד חברים מסוימים".

בהודעה אחת נאמר: "הגיע הזמן לנקות את האקדחים, הגיע הזמן לצאת לרחובות", ואילו בתגובה אחרת נראתה דמות מצוירת שאוחזת במצ'טה עם הכיתוב: "אני חושב שהספיק לי המצב הזה".

אף אחד מהפוסטים לא הגיע ממנהלי הקבוצה, אך הם הספיקו כדי להביא את פייסבוק לנקוט במה שהיא מכנה "צעדים חריגים".

הקבוצה נמחקה לחלוטין מכיוון שהיא 'יצרה אירועים בעולם האמיתי'. בינתיים פייסבוק ממשיכה לאפשר הפעלתן של אינספור קבוצות של תנועות 'אנטיפה' וקבוצת 'חיי שחורים חשובים' שהתפרעו ברחבי ארה"ב במשך חודשים.

בנוגע למחיקת הקבוצה "לעצור את הגניבה" נמסר מפייסבוק: "בהתאם לצעדים החריגים שאנו נוקטים בתקופה זו של מתח מוגבר, הסרנו את הקבוצה 'לעצור את הגניבה", שיצרה אירועים בעולם האמיתי".

"הקבוצה הייתה מאורגנת סביב דה-לגיטימציה של תהליך הבחירות, וראינו קריאות מדאיגות לאלימות מצד כמה מחברי הקבוצה". פייסבוק הודיעה כי תמשיך לצפות בפעילות המפרה את כלליה ותנקוט בפעולה אם כן.

דונלד טראמפ פייסבוק טוויטר טד קרוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד