י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מסתמן; החוק ייגנז

פרסום ראשון: מתווה לוין שימנע את משבר הקנסות עם החרדים

בתום סאגה ולאחר פגישות עם ראש הממשלה אמש ועם יו"ר הכנסת היום, מסתמן כי חוק העלאת הקנסות על מוסדות מפרי ההנחיות ייגנז ולא יקודם לחקיקה. על פי מתווה שיוזם יו"ר הכנסת לוין, תינתן סמכות לשוטר להעניק קנס בטווח סכומים מסוים | לשכת ראה"מ מפרסמת הכחשה

פרסום ראשון: מתווה לוין שימנע את משבר הקנסות עם החרדים
שוטרים אוכפים הנחיות הקורונה צילום: דוברות המשטרה

בפעם השנייה, חוק הקנסות שאמור היה לעלות היום (שני) להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת אלא שברגע האחרון בלחץ של הח"כים החרדים ובתום פגישה עם יו"ר הכנסת החוק הוסר מסדר היום.

החוק היה תחילה בסדר יומה של מליאת הכנסת, אולם בינתיים בסיעת 'יהדות התורה' התכנסו לישיבת הסיעה השבועית והחליטו פה אחד לפעול להסרת החוק, ובמקרה ולא, יתכנסו בשנית ויתנגדו לחוק.

קודם לכן נועדו ראשי סיעת יהדות התורה חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני ויו"ר ועדת החוקה יעקב אשר עם יו"ר הכנסת יריב לוין בסיומו הוחלט להסיר את החוק מסדר היום.

מסתמן כי החוק ירד לגמרי מסדר היום ולא יתקדם לכדי חקיקה, לאחר שיו"ר הכנסת שהשתתף אמש בפגישה של ליצמן וגפני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מחפש פתרון.

בין ההצעות עולה כי חוק הקנסות לא יעלה לדיון אלא במקומו תינתן סמכות לשוטר או לקצין, לתת קנס בין 7,500 שקל עד 10,000 שקל, כשלא ברור בשלב זה האם החרדים יתמכו במתווה שמוביל יו"ר הכנסת לוין.

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים', מלשכת ראש הממשלה נמסר: "הטענה כאילו הממשלה הורידה מסדר היום את חקיקת העלאת הקנסות על הפרת ההנחיות היא חסרת שחר. הממשלה תקדם את החקיקה על הגדלת הקנסות".

יריב לוין יושב ראש הכנסת חברי הכנסת החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד