י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המקל והגזר

פרס עידוד: 10 אלף ש"ח יוגרלו מידי יום בין הנבדקים לקורונה

במשרד הבריאות מנסים למצוא דרכים לבצע יותר בדיקות לאיתור נשאי נגיף הקורונה. ובעוד גמזו נוקט בשיטת ה'מקל' ומקדם צעדים משפטיים שיחייבו לדוגמא, בדיקות בקרב עובדי הוראה לפני כניסתם לכיתת הלימודים, מפעל הפיס ומשרד הבריאות נוקטים בשיטת ה'גזר' ומציעים עשרת אלפים שקלים מידי יום שיוגרלו בין הנבדקים

פרס עידוד: 10 אלף ש"ח יוגרלו מידי יום בין הנבדקים לקורונה
מתחם בדיקות קורונה במודיעין עילית צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

במטרה לעודד את הבדיקות לאיתור נשאים של נגיף הקורונה, מפעל הפיס ומשרד הבריאות יגרילו בכל יום עשרת אלפים שקלים, בין מי שיבואו להיבדק באותו יום. כך על פי הדיווח ב'חדשות 12'.

מדובר בהצעה שהעלה ח"כ אופיר סופר מסיעת 'ימינה', אשר פנה למשרד הבריאות ולמפעל הפיס, שאכן הרימו את הכפפה. כאשר הרעיון הוא שמי שייבדק יקבל שובר להגרלה. היוזמה צפויה לצאת לפועל בשבועות הקרובים ומי שיממן את הפרס יהיה מפעל הפיס. יצוין כי היוזמה מותנית באישור דירקטוריון מפעל הפיס ומשרד האוצר.

אתמול (ראשון) כבר נערכה ישיבת עבודה ראשונה בנושא בין מפעל הפיס למשרד הבריאות, כאשר הנוכחים כולם הביעו הסכמה והתלהבות מהרעיון. מפעל הפיס יקצה לכך 300 אלף שקלים בחודש - עשרת אלפים שקלים מדי יום. יודגש כי עדיין לא ברור איך הכסף יחולק, כאשר האפשרויות שעומדות על השולחן הן ביצוע הגרלות בקרב כל מי שנבדק באותו יום או הגבלת ההגרלות למוקדי תחלואה.

המניע ליוזמה, הוא כמובן מספר הבדיקות הנמוך המבוצעות בכל יום בשבועות האחרונים, כאשר המטרה היא לעודד אנשים להגיע להיבדק, ולחשוף עוד ועוד נשאים לפני שהם מדביקים אנשים נוספים. 

בתוך כך, פרויקטור הקורונה היוצא רוני גמזו אמר היום בראיון לאולפן ynet, במענה לשאלה, מדוע הציבור לא מגיע להיבדק ולמה אתם לא מנגישים יותר את הבדיקות, למשל בדיקות סקר בבתי הספר? "זו נקודה חשובה" אמר גמזו, והוסיף "אני נמצא כעת בהר החוצבים בירושלים, במעבדה השלישית שזכתה במכרז. כשנכנסתי לתפקיד אמרתי שתוך שלושה חודשים נוכל לערוך יותר מ-100 אלף בדיקות, ואכן היום יש קיבולת של 120 אלף בדיקות, אפשר להגיע לזה אחרי פתיחת המעבדות הללו. מכון, צריך לשנות את הנרטיב ואת כללי המשחק, להציב חוליות דיגום בפריסות רחבות".

"זו בעיה מכיוון שאנחנו יודעים שאין צורך לחכות לסימפטומים. אם אדם חווה חשיפה מסוימת, לא שמר על כללי הזהירות, אם הוא היה ליד חבר והוריד את המסכה לכמה שעות, אם הוא היה בהתקהלות שהוא חשב שהיא תמימה הוא יכול לחטוף קורונה. מחצית מהאנשים שמגיעים לעימות מופתעים שנדבקו. כן, ככה זה קורה", אמר גמזו.

גמזו התייחס גם לאמירה של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי שאי אפשר לחייב אנשי הוראה לעבור בדיקה, "אני חושב שאי אפשר לשלול את האפשרות לעשות את זה באופן מנדטורי. אנחנו נמצאים כרגע בתהליך בדיקה משפטית, עם הייעוץ המשפטי, כדי לבחון אם אנחנו יכולים לדרוש את זה. אני חושב שאפשר לדרוש את זה, בטח בתוך מסגרת מערכת החינוך. אמרתי ביום שבת בצורה הכי גלויה, אני חושב שזה לא מוסרי שמורה יעמוד מול תלמידים בלי שנבדק לקורונה".

קורונה מפעל הפיס משרד הבריאות הגרלה בדיקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד