י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מאבדים שליטה

איטליה ופולין בצרות: הרופאים מחליטים מי לחיים ומי למוות

בעוד ישראל מתאוששת מיציאה מהגל השני, המצב הבריאותי באיטליה "יוצא משליטה ויש צורך בסגר לאומי חדש", כך מזהירים ראשי הבריאות במדינה. ובפולין המצב חמור עוד יותר. עדויות מספרות כי הרופאים נאלצים להחליט בין סוגי החולים מי יחיה ומי ימות, לאור מחסור בציוד רפואי

איטליה ופולין בצרות: הרופאים מחליטים מי לחיים ומי למוות
בית חולים. אילוסטרציה צילום: יח"צ

נגיף הקורונה חוזר להשתולל ולהדביק באיטליה קצב מדאיג. מסימו גאלי, מומחה מוביל בתחום הבריאות מגדיר את המצב כחוסר שליטה. לצד זאת, רופאים במדינה קוראים לממשלה להטיל סגר הדוק נוסף כפי שהיה בגל הראשון.

"אין ספק שהמצב אינו בשליטה במידה רבה", אמר גאלי, ראש מחלקת מחלות זיהומיות בבית החולים בסאקו בעיר מילאנו לטלוויזיה המקומית.

"מחלות אחרות אינן שובתות בגלל שהקורונה קיים, ועלינו להתארגן בהתאם, אחרת המגיפה תגרום לנזק העולה על המספר העצוב מאוד של מקרי המוות", הוסיף. איטליה רשמה ביום ראשון 32,616 נדבקים חדשים של וירוס קורונה והביאה את סך האזרחים שחלו עד כה ל-935,104.

במקביל, 331 מקרי מוות חדשים דווחו במדינה, בה מתו 41,400 אזרחים מאז שהמגפה הגיעה לאיטליה בפברואר האחרון.

בחלק מבתי החולים מקבלים חולים חמצן כשהם שוכבים על אלונקות במסדרונות כי אין מספיק מיטות. מומחים למחלות זיהומיות תומכים בקריאה של 'הפדרציה הלאומית' של העמותות הרפואיות ל"סגר מוחלט ברחבי המדינה".

במטרה להתמודד עם מספר המקרים הגובר, ממשלתו של ג'וזפה קונטה הטילה בשבוע שעבר עוצר ארצי בין השעות 22:00 עד 05:00 במהלכו אזרחים יכולים לצאת מהבית רק לשם עבודה או צרכים רפואיים.

בארבעה אזורים ננקטו צעדים קשים יותר, הכוללים הגבלת תנועות התושבים. בכל רחבי איטליה עטיית מסכה הינה חובה גם בתוך הבית וגם בחוץ. המגבלות החדשות מחלקות את המדינה לשלושה אזורים (אדום, כתום וירוק) בהתאם לחומרת ההתפרצות באזורים מקומיים.

באזורים אדומים נסגרו כל העסקים הלא חיוניים, בעוד שבאזורים כתומים המסעדות והברים נסגרו, אך שירותים מסוימים, כולל מספרות נותרו פתוחים. באזורים ירוקים, בינתיים, אין מגבלות נוספות מעל הצעדים הלאומיים הרגילים.

במקביל גם פולין בצרות: הרופאים צריכים להחליט את במי לטפל

רופאים בפולין חייבים להחליט מי מהחולים הקשים הסובלים מנגיף הקורונה יתחבר למכשירי הנשמה, ומי לא יקבל הזדמנות להציל את חייו.

"טרגדיה, אני עובד בתחום הבריאות כבר ארבעים שנה מתוך נחישות להילחם על כל חיי אדם, אבל זה כבר לא המקרה", אמר קשישטוף סימון, ראש המרפאה למחלות זיהומיות בוורוצלב שבפולין, לרדיו וורוצלב. הוא גם הודה כי בימים האחרונים היה עליו לקבל החלטות דרמטיות וגורליות.

"רופאים פולניים אחרים בקו החזית בבתי החולים חווים חוויות כמו סימון", כתבה גזטה וויבורצה וציינה כי לפולין חסרים מכשירי חמצן, לא רק בבתי חולים בפריפריה, אלא גם במתקנים הרפואיים המובילים בוורשה, ולעתים קרובות יש השלכות קטלניות על חולים בנגיף הקורונה.

באושוויצים שבדרום פולין, כקילומטר מול בית החולים בעיר, נפלה אישה כבת 65 שרצתה להגיע לבדה לבית החולים, אך שום אמבולנס לא היה פנוי עבורה, עוברי אורח ניסו להציל אותה, אך היא מתה ברחוב.

"לעתים קרובות, בתי חולים צפופים, והם אפילו לא רוצים לפתוח את השער כדי לפרוק חולה. אנחנו חסרי אונים", הודו מספר צוותי אמבולנסים בוורשה בראיון לאתרים מקומיים.

אם לא ניתן לשנות את המגמה בהתפשטות המחלה בפולין, אז סביב חג המולד עשויים להיות עד 60,000 נדבקים מדי יום, ואפילו עד 100,000 איש, כך מדווח בפולין.

קורונה פולין איטליה קריסת מערכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד