כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מודה ועוזב

מנכ"ל נאס"א מתכנן לפרוש מתפקידו תחת ממשל ביידן

מנכ"ל נאס"א ג'ים ברידנשטיין שמונה ע"י הנשיא טראמפ בתהליך שעורר הדים והיה שנוי במחלוקת, הודיע כי כשהנשיא הנבחר ביידן ייכנס לתפקידו הוא יפרוש מהעבודה בנאס"א | "צריך אדם שמנהל מערכת יחסים קרובה יותר"

מנכ"ל נאס"א מתכנן לפרוש מתפקידו תחת ממשל ביידן
רכב חלל חוקר את המאדים צילום: pixabay

מנכ"ל נאס"א, ג'ים ברידנשטיין, אומר כי הוא מתכנן לעזוב את תפקידו בסוכנות החלל תחת הממשל החדש של ג'ו ביידן, גם אם יתבקש להישאר, ברידנשטיין אמר כי ההחלטה שלו היא כדי להבטיח לנאס"א את המנהיג הנכון שמתחבר לנשיא החדש.

"מה שאתה צריך זה מישהו שמנהל מערכת יחסים קרובה עם נשיא ארצות הברית," אמר ברידנשטיין. "אתה זקוק למישהו שאמין על ידי הממשל, כולל עם אימון במשרד הניהול והתקציב, המועצה הלאומית לחלל והמועצה לביטחון לאומי, ואני חושב שלא אהיה האדם הנכון לכך בממשל החדש".

כזכור הנשיא טראמפ מינה את ברידנשטיין , אז נציג רפובליקני מאוקלהומה, להוביל את נאס"א בשנת 2017. האישור של ברידנשטיין הפך לשנוי במחלוקת, כאשר מחוקקים רבים שוללים את הרעיון של פוליטיקאי שמנהל סוכנות מדעית כמו נאס"א.

"נאס"א היא אחד המפלטים האחרונים מהפוליטיקה המפלגתית", אמר הסנאטור לשעבר ביל נלסון במהלך דיון האישור של ברידנשטיין בנובמבר 2017. "נאס"א זקוקה למנהיג שיאחד אותנו, ולא יחלק אותנו. עם על הכבוד, חבר הקונגרס ברידנשטיין, אני לא חושב שאתה המנהיג ההוא".

בסופו של דבר, הסנאט אישר אותו בדוחק באפריל 2018 , כאשר מאז, ברידנשטיין מנהל תוכניות והישגים גדולים ביותר של נאס"א. העשייה הגדולה ביותר שלו הייתה הובלת תוכנית ארטמיס של נאס"א, שמטרתה לשלוח את האישה הראשונה לירח עד 2024.

בינתיים ברידנשטיין אומר שהוא לא יודע מה יעשה הלאה ושהוא אפילו לא התחיל לחשוב על זה. "אחרי שניהלת את נאס"א, לעבור מלעשות את זה לכל מה שאעשה אחר כך זה יהיה ממש קשה," אמר. "זו הייתה החוויה הגדולה ביותר בחיי עד כה, ואני כל כך אסיר תודה על כך. אבל אין לי אשליות. יש הרבה אנשים שיכולים לעשות עבודה נהדרת כמנהל נאס"א".

ג'ו ביידן נאס''א דונאלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד