ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעקבות הצנזורה

שני מיליון משתמשים עזבו את טוויטר ועברו למתחרים

לאחר שרשת 'טוויטר' החלה לצנזר משתמשים ותכנים, המתחרה שלה מדווחת על שני מיליון מצטרפים חדשים. אפילו המנכ"ל התלהב ושיתף בהתרגשות. השאלה הגדולה, האם טראמפ יעזוב גם הוא ויעזוב למתחרים

שני מיליון משתמשים עזבו את טוויטר ועברו למתחרים
אילוסטרציה צילום: unsplash

אפליקציית המדיה החברתית 'פארלר' פרסמה על גידול בהורדות האפליקציה בעקבות הבחירות לנשיאות ארצות הברית' כאשר השמרנים טוענים כי טוויטר ופייסבוק פוגעות ב'חופש הביטוי'.

אפליקציית המדיה החברתית Parler ניתנת להורדה בחינם בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל.

הרשת החברתית החדשה, ממתגת את עצמה כאלטרנטיבה לטוויטר ופייסבוק, היא פופולרית בקרב ימנים ותומכי טראמפ מכיוון שהם מחויבים ל'חופש ביטוי' ללא רמות סינון הנמצאות ברשתות גדולות יותר.

פארלר חווה זינוק מרשים בכמות ההורדות בשבוע האחרון, לאחר בחירתו של ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב. הגידול הוביל לבעיות טכניות בסוף השבוע, כאשר גולשים דיווחו על איטיות או בעיות אחרות.

לא ברור בדיוק כמה משתמשים יש כיום ל'פארלר', אך ביום ראשון פרסם המנכ"ל ג'ון מאץ כי הוא קיבל שני מיליון משתמשים חדשים. "ציפינו למיליון אנשים בערך היום, אבל 2? אתם משוגעים". פרסם בהשתאות.

כדי להצטרף ל-Parler, על המשתמשים לספק כתובת דוא"ל ומספר פלאפון ולקבל הודעת טקסט עם קוד לסיום ההרשמה.

האפליקציה מוגבלת מבחינת תוכן ואפשרויות בהשוואה לטוויטר, השפה היא רק אנגלית, האפליקציה מכוונת למשתמשים שחשים שפייסבוק וטוויטר חונקים את חופש הביטוי.

התפעול דומה לטוויטר, אך עדיין חסרים כמה שיפורים. "אנחנו כיכר עירונית קהילתית, כיכר עירונית פתוחה, ללא צנזורה, אם אתה יכול להגיד את זה ברחוב ניו יורק, אתה יכול להגיד את זה בפארלר", אמר המנכ"ל מאץ ל-CNBC.

משתמשי Parler רבים הושעו לצמיתות מפלטפורמות גדולות אחרות כמו טוויטר, יוטיוב, אינסטגרם, טיק טוק, פייסבוק בגין הפרת תנאי השירות.

הפופולריות של הפלטפורמה עלתה לראשונה בשנת 2018 לאחר שקנדס אוונס הכריזה שהיא "השמרנית הראשונה" שהצטרפה ל"טוויטר החדש". קוונס היא אפרו אמריקנית פעילה בולטת ברשתות למענו של טראמפ. בין המפורסמים שמשתמשים ב'פארלר', ניתן למצוא את אריק טראמפ, שון האניטי, פול ג'וזף ווטסון, המועמדת לקונגרס לורה לומר. ביוני, מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ בראד פרסקייל, צייץ כי "ימיה של טוויטר ספורים" לאחר שהפלטפורמה תיארה ציוץ של טראמפ "תקשורת מניפולטיבית".

בחודש שעבר הודיעה הדוברת של הנשיא טראמפ, קטרינה פירסון, שהיא מצטרפת ל'פארלר' מכיוון ש"ציוצים שלי נופלים באופן קסום לתהום - לעתים קרובות למדי".

האפליקציה אכן מזהה חשבונות מסוימים - משפיעים מאומתים ודמויות בולטות מקבלים תגי זהב, לחשבונות רגילים מאומתים יש תגים אדומים, ולחשבונות 'פרודיה' יש כובעי ליצן סגולים.

המנכ"ל הודיע כי הרשת לא תאפשר להשתמש באפליקציה ל"פשע, עוולות אזרחיות או מעשים בלתי חוקיים אחרים "ותסיר תוכן" שלצופה סביר ואובייקטיבי זה מהווה או מעיד על פעילות כזו, הפרות של זכויות יוצרים, תכנים לא חוקיים, ותכנים שפורסמו על ידי ארגוני טרור או מטעמם יוסרו".

אך שיח בין גולשים שלא עובר על החוק לא יוסר בשום צורה, ובשום מצב, "מי שמפריע לו משהו, שיחסום בעצמו". אמר המנכ"ל.

השאלה הגדולה כעת, האם דונלד טראמפ יעזוב את טוויטר לאחר שיסיים את הנשיאות ויצטרף לפרלר, במקרה שכזה טוויטר תספוג מכה קשה מאד.

טוויטר דונלד טראמפ צנזורה באינטרנט צנזור parler

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד