י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חילול כבוד המת

מצבות רבות נהרסו בבית העלמין היהודי במלין שבאוקראינה

בתי הקברות היהודיים באירופה כבר מזמן הפכו לפגיעים ביותר | בשבוע שעבר התגלו מצבות רבות נוספות שחוללו בבית קברות באוקראינה | זעקת ישני עפר

מצבות רבות נהרסו בבית העלמין היהודי במלין שבאוקראינה
המצבות ההרוסות באוקראינה צילום: מתוך הפייסבוק של Evgeny Gorodetsky

מצבות רבות נהרסו בבית העלמין היהודי במלין שבאוקראינה. הנזק בבית הקברות, שנמצא כ-100 קילומטרים צפונית-מערבית לבירה קייב, התגלה בשבוע שעבר, כך על פי פוסט בפייסבוק של יבגני גורודצקי, יהודי אוקראיני שסייע בגיוס תרומות לשיפוץ בית העלמין.

למשטרה אין עדיין קצה חוט בניסיון לזהות את המבצעים. בחודש שעבר חוללו מצבות בבתי העלמין היהודיים במולדובה השכנה ובהונגריה.

אחת המצבות שנופצו במאלין הייתה של פאינה וגרגורי גץ, בעל ואישה שנקברו בשנת 1965 וב-1947, בהתאמה. על מקום מנוחתם הייתה מונחת מצבת שיש חדשה שהותקנה על ידי משפחותיהם בחלקה המשותפת ובה פורטרטים של בני הזוג ומגן דוד נופצה לרסיסים.

בנוסף, העבריינים טיפסו גם לכמה חלקות קבורה מגודרות כדי לרסק מצבות, שקרסו כנגד הגדר.

בשנת 2012 אימצה מועצת אירופה החלטה בלתי מחייבת המטילה את האחריות לטיפול בבתי קברות יהודיים על ממשלות לאומיות. ההחלטה התבססה בחלקה על דו"ח לפיו בתי קברות יהודיים "ככל הנראה" פגיעים יותר מבתי קברות אחרים.

בנוסף לוונדליזם קבוע, יש גם מסיבות אנטישמיות בבתי קברות יהודיים, הדו"ח ציין גם מקרים של בתי קברות במזרח אירופה שהפכו ל"אזורי מגורים, גנים ציבוריים, פארקי פנאי, שטחי צבא ואתרי אחסון; וחלקם הפכו לאגמים".

 

 

 

חילול מצבות אוקראינה הריסת בית עלמין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד