י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בלעדי • צפו בתיעוד

בלעדי: כשראש הישיבה התפלפל עם הח״כ הסרוג על "ואהבת לרעך כמוך"

חה"כ הסרוג מתן כהנא (ימינה) הגיע בימים האחרונים למפגש יוצא דופן בבית ראש ישיבת 'אם הישיבות' הליטאית - פונוביז', הגרב"ד פוברסקי בעיר בני ברק | השיחה התגלגלה על מידת הטוב והעזרה לקהל המסתייע בחברים הפרלמנטרים, ועל הגדרת מידת החסד | לידי 'בחדרי' הגיע תיעוד בלעדי מהפגישה. צפו

בלעדי: כשראש הישיבה התפלפל עם הח״כ הסרוג על "ואהבת לרעך כמוך"
כהנא בבית הגרב"ד פוברסקי צילום: באדיבות המצלם

ביום חמישי החולף הגיע חבר הכנסת מתן כהנא מסיעת 'ימינה' למפגש מיוחד וחריג בבית חבר מועצת גדולי התורה הגרב״ד פוברסקי מראשי ישיבת פוניביז׳. ולידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד בלעדי מהשיחה.

במהלך השיחה שעסקה בנושאים העומדים על סדר היום, ראש הישיבה אמר לחבר הכנסת כהנא: "דוקא חברי הכנסת הדתיים עושים הרבה הרבה יותר טוב מאשר כל החברי כנסת, מבחינת עזרה לזולת".

חה״כ מתן כהנא: נכון.

ראש הישיבה: אם יש משהו בעיה מבקשים מחבר כנסת, זה מסתדר מיד.

כהנא: אני יושב איתם בוועדות הם מאד לא חושבים רק על החרדים, אלא על כל עם ישראל. ואני רואה, הם מבינים גדולים במגוון תחומים מאד רחב, מאוד מרשים, מאד מרשים.

ראש הישיבה: פעם היה אחד שבא להתגייר, אז הוא שאל את הלל אני רוצה להתגייר שמעתי על היהדות, אבל תגיד לי במילה אחת מהו המסר של התורה, מהי הנקודה העיקרית, אז הוא אמר "ואהבת לרעך כמוך".

כהנא: הוא לא אמר "מה ששנוי עליך אל תעשה לחברך?".

 

ראש הישיבה: או אה איך הוא אמר לו בארמית "מאי דסני לך לחברך לא תעביד ואידך פירושא זיל גמור", עכשיו אני שואל שאלה בתרגום אונקלוס בארמית לא כך כתוב על "ואהבת לרעך כמוך", יש תרגום על כל דבר לארמית, למה הוא אמר לו דברים כאלה, מה זה?.

האמת ש"ואהבת לרעך כמוך" אם אני אומר אתה אוהב אותו כמו שאתה אוהב אותי, זה נראה לך יפה מאד, כשאדם אוהב את עצמו זה אגואיסט, מה זאת אומרת ואהבת לרעך כמוך אתה אוהב אותו כמו שאתה אוהב את עצמך? תראה לי אדם כזה, זה לא מציאותי, הרי זה מידה לא טובה כשאדם אוהב את עצמו זה נקרא אגואיזום, למה כתוב "ואהבת לרעך כמוך?".

כהנא: למה?.

ראש הישיבה: זה שאלה.

כהנה: נכון.

ראש הישיבה: הפשט הוא איך זה האמת שצריכים לאהוב לרעך זה מצוה, אבל מה זה 'כמוך?', הלל אמר דבר אחר אני אוהב אותך, אולי אתה יכול להגיד לי מה אני יכול לעשות לך אני לא יודע מה שאתה צריך, אני לא יודע מה שאתה לא צריך, אז אני אומר אה, אתה לא יודע?! תסתכל מה שעשית בשביל עצמך, זה יהיה מדד תדע מה לעשות, אני רוצה לקיים את המצווה הזאת, אבל השאלה מה לעשות, מה לקיים אותה, נניח אני אוהב אותך, אז אני נותן לו דוגמה מה שאתה עושה לעצמך זה כבר סימן שזה טוב, זה "מאי דסני לך לחברך לא תעביד", זה נקרא "ואהבת לרעך כמוך".

כהנא: אה אז זה בעצם פירוש של ואהבת לרעך כמוך?.

ראש הישיבה: כן כן.

כהנא: אז אפילו למדתי משהו.

צפו בתיעוד מהפגישה המיוחדת.

כהנא בבית הגרב"ד פוברסקי

מתן כהנא הגרב"ד פוברסקי ביקור ואהבת לרעך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד