ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
החשש מתגבר

לא תאמינו היכן התגלה בבני ברק הריכוז הכי גבוה של קורונה

בעוד צוותי הרפואה והרשויות בערים הירוקות נלחמות על הישארותן כאלה, מתחת לפני השטח, הסנסורים מגלים את האמת. ממצאי בדיקת הביוב בערים בני ברק אלעד ונתניה מעידים או על תחלואה סמויה או תחילתה של התפרצות נוספת רח"ל

לא תאמינו היכן התגלה בבני ברק הריכוז הכי גבוה של קורונה
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

הפיילוט המסקרן שנערך במסגרת הלחימה בנגיף הקורונה על ידי אונ' בן גוריון ומשרד הבריאות, לזיהוי מוקדם של התפרצות הנגיף על ידי מעקב אחרי מערכת הביוב העירונית, מתחיל להנפיק נתונים.

המחקר אשר נערך ב-14 ישובים מצא ריכוז גבוה של קורונה במערכות הביוב בבני ברק, אלעד ונתניה, המעניין הוא שערים אלו נחשבות לירוקות. דבר שמגביר את החשש, כי הריכוז הגבוה של העדויות על נוכחות הקורונה מצביעות או על תחלואה סמויה ביישובים האלו או על תחילתה של התפרצות. כך על פי הדיווח של קטי דור בחדשות 'כאן'.

מדובר בפרויקט של משרד הבריאות בשיתוף חוקרים מאוניברסיטת בן- גוריון, מהטכניון וחברת 'קנדו'. שהניחו סנסורים במערכת הביוב בשכונות ברחבי העיר, והם מאתרים מוקדים של התפרצות הנגיף במי השפכים, ומאפשרים זיהוי ותיחום גיאוגרפי של מוקדי התפרצות פעילים, על פי אזורים ספציפיים בעיר עד לרמת הרחוב והשכונה.

בתוך כך פורסמו הבוקר (שלישי) נתוני מרכז המידע והידע של אגף המודיעין בצה"ל, בעיר בני ברק קיימים נכון להבוקר 222 חולים פעילים, כאשר רק בשבוע האחרון אובחנו בעיר 85 חולים חדשים. בעיר ירושלים - 1,042 חולים, 492 מתוכם אובחנו בשבוע האחרון.

בביתר עילית ישנם נכון להבוקר 39 חולים פעילים, 25 מהם בשבעת הימים האחרונים. העיר בית שמש עם 56 חולים פעילים, כאשר 20 חולים נוספו במהלך השבוע האחרון. העיר מודיעין עילית עם 53 חולים פעילים נכון להבוקר. בשבוע האחרון אובחנו ברחבי העיר 24 חולים חדשים. באשדוד, אובחנו 124 חולים פעילים, 53 חולים רק במהלך שבעת הימים האחרונים.

ביוב אוניברסיטת בן גוריון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד