כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הערעור על התוצאות

עוד לפני אישור הבחירות: התובע הכללי אישר להשמיע את ההאשמות לאי סדרים

התובע הכללי וויליאם בר אישר לתובעים הפדרליים להמשיך ב"האשמות מהותיות" בדבר אי סדרים בהצבעות לנשיאות 2020 עוד לפני אישור הבחירות | עו"ד של קמפיין ביידן: "טענות דימיוניות ומגוחכות"

עוד לפני אישור הבחירות: התובע הכללי אישר להשמיע את ההאשמות לאי סדרים
בחירות. אילוסטרציה צילום: unsplash

וויליאם בר, התובע ההכללי בארה"ב, אישר לתובעים פדרליים ברחבי המדינה להמשיך ב"האשמות משמעותיות" בדבר אי סדרים בהצבעה, אם הם קיימים, עוד לפני אישור הבחירות לנשיאות ב-2020.

פעולתו של בר מגיעה מספר ימים לאחר שהדמוקרט ג'ו ביידן ניצח את הנשיא דונלד טראמפ על פי רשתות הטלוויזיה, דבר שהביא את טראמפ להשתמש במשרד המשפטים כדי לנסות לערער על התוצאה. זה נותן לתובעים את היכולת לנהל מדיניות ארוכת שנים של משרד המשפטים שבדרך כלל אוסרת על פעולות גלויות כאלה לפני אישור הבחירות.

טראמפ לא קיבל את תוצאות הבחירות ובמקום זאת טוען ללא הרף, שהייתה קנוניה נרחבת ורב-מדינתית של הדמוקרטים להטיית ההצבעה לטובתו של ביידן.

ביידן מחזיק בהובלה ניכרת במדינות רבות 'בשדה הקרב', טראמפ טוען כי מאות אלפי קולות לא נספרו כראוי או שנספרו באופן בלתי חוקי באופן שישנו את התוצאה. למעשה, פקידי בחירות משתי המפלגות הפוליטיות הצהירו בפומבי שהבחירות עברו בשלום, אם כי היו נושאים קלים האופייניים לבחירות, כולל מכונות הצבעה שלא עבדו.

במזכר לעורכי הדין האמריקניים, שפורסם על ידי סוכנות הידיעות AP, כתב בר כי חקירות "עשויות להתנהל אם יש טענות ברורות ואמינות לכאורה על אי סדרים, שאם כן הם עשויים להשפיע על תוצאות הבחירות הפדרליות במדינה בודדת".

לדבריו, "יש לדחות את כל ההאשמות כדי שלא ישפיעו על תוצאות הבחירות הפדרליות עד לאחר אישור הבחירות הללו, וכנראה שהתובעים צריכים לפתוח בחקירות ראשוניות כביכול, שיאפשרו לחוקרים ולתובעים לראות אם יש ראיות לכך, ולאפשר להם לנקוט באמצעי חקירה נוספים".

למדינות יש עד 8 בדצמבר לפתור סכסוכי בחירות, כולל דו"חות וטענות בבית המשפט על התוצאות. חברי הנהלת הבחירות יפגשו ב-14 בדצמבר כדי לסיים את התוצאה.

גורם במשרד המשפטים אמר ל-AP כי התובע בר לא התבקש על ידי טראמפ, או אף אחד אחר מהבית הלבן או מחוקקים כלשהם להוציא את התזכיר. הפקיד שוחח עם AP בתנאי אנונימיות.

עו"ד של קמפיין ביידן, בוב באואר, אמר בהצהרה כי זה "מצער מאוד שהתובע הכללי בר בחר להוציא תזכיר שרק יתדלק את הטענות הספקולטיביות, הדמיוניות או המגוחכות שהוא מתיימר להישמר מפניהן".

"אלה סוג הטענות שהנשיא ועורכי דינו טוענים ללא הצלחה מדי יום, מכיוון שהתביעות שלהם מתקבלות בצחוק בבתי משפט בזה אחר זה", אמר באואר. "אבל בסופו של דבר, הדמוקרטיה האמריקאית חזקה יותר מכל תוכנית פוליטית מפלגתית מגושמת וצינית".

בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 ויליאם בר זיוף בחירות תובע כללי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד