י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתי יגיע לישראל?

פייזר: האמריקאים ייהנו מהחיסון בחינם

גם אם החיסון שהחברה מפתחת יאושר על ידי מנהל המזון והתרופות בארה"ב, יעברו חודשים עד שהוא יגיע לארץ. וגם: כיצד ישפיעו תוצאות הבחירות על מועד הגעת החיסון?

פייזר: האמריקאים ייהנו מהחיסון בחינם
אילוסטרציה צילום: pexels

בורסות העולם זינקו אמש, אחרי שהתקבלה הודעת חברת התרופות 'פייזר' על יעילות גבוהה במיוחד של החיסון שהיא מפתחת, גבוהה יותר מהמצופה. אבל רגע לפני שאנו יוצאים לרחובות וקובעים תאריך לחתונה עם מאות משתתפים, כדאי לדעת: גם אם החיסון יאושר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי יחלפו חודשים עד שהוא ינחת בארץ.

הסיבה לכך היא, קושי בייצור מאות מיליוני חיסונים בזמן קצר ומאבק איתנים שצפוי להתרחש על הזכות לרכוש את החיסון ראשונים. חברת 'פייזר' עצמה כבר הודיעה כי החיסון יינתן בראשונה לאזרחי ארה"ב שיקבלו אותו חינם, ככל הנראה בעקבות הסכם מוקדם שנחתם מול הממשל שלא רק רכש אופציות לרכישת החיסון כפי שישראל עשתה עם כמה מחברות התרופות, אלא שילם בפועל, מראש, על פיתוח החיסון והיה שותף לסיכונים במקרה שהפיתוח יכשל.

ארה"ב לבדה תצרוך מאות מיליוני מנות חיסון ואחריה בתור נמצאות בריטניה הגדולה שככל הנראה נטלה אף היא חלק בפיתוח, והשכנה הקרובה, קנדה, שצפויה לקבל יחידות מהחיסון כבר בתחילת 2021, זאת במקביל למספר מדינות נוספות - בהן האיחוד האירופי ואוסטרליה.

נזכיר, כמה ממדינות האיחוד האירופי הודיעו בעבר כי ברגע שהחיסון יגיע לתחומן הם ישתפו פעולה עם ישראל ויפעלו להעברתו המהירה גם לארץ. ההערכה היא כי אם טראמפ היה נשאר בבית הלבן ישראל הייתה בין המדינות הראשונות לקבלו, מה שלא בטוח שיתרחש כעת, כשמתחרהו נבחר לנשיאות.

נשיא ארה"ב (היוצא?) טראמפ ברך על ההתקדמות בפיתוח החיסון ומיהר להאשים את החברה כמו את מנהל המזון והתרופות על שיהוי מכוון בפרסום ההודעה שאם רק הייתה מתפרסמת לפני הבחירות הייתה עשויה להשפיע על בחירתם של רבים ולהביא אותו לכהונה נוספת בבית הלבן.

מנגד, נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן היה זהיר יותר, הוא בירך על ההתקדמות אך הזהיר: "ייקח עוד חודשים רבים עד להפצת החיסונים ברחבי המדינה". הוא הוסיף כי "החדשות אינן משנות את 'המציאות הדחופה' - נצטרך להמשיך להקפיד על מסכות, בידוד ואמצעי בריאות אחרים גם ב-2021".

על פי דיווחי סוכנויות החדשות החברה האמריקאית צפויה להגיש החודש בקשה למנהל התרופות והמזון האמריקאי, ה-FDA, על מנת לבחון את החיסון, ובתקווה אף לאשר אותו. החיסון של חברת פייזר הוא מסוג mRNA (שליח), הפועל על השלב הביולוגי בין ה-DNA והחלבון המיוצר בגוף.

 

קורונה חיסון לקורונה חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד