ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ישראל שיבר – חדשנות בגינון

בישראל פועלים כיום מאות אנשי מקצוע שונים ואלו מציעים את שירותי ההקמה,פיתוח, עיצוב ואחזקת גינות שלהם • ביקשנו לשוחח עם הגנן המקצועי ישראל שיבר על מנת לשמוע על פועלו ולקבל מספר טיפים לטיפול וטיפוח נכון של גינה וצמחייה

ישראל שיבר – חדשנות בגינון
צמחייה צילום: יח"צ

הביטוי ארץ זבת חלב ודבש מופיע עשרים ואחת פעמים במקרא והוא נועד לתאר את השפע שיש לאדמת ארץ ישראל להעניק תחת מזג אוויר נוח אשר מספק המון שמש ואור, כאשר אלו מהווים את התנאים האידיאלים ביותר לגידול וטיפוח של עצי נוי, עצי פרי, ירקות, פרחים ושאר צמחים.

בישראל פועלים כיום מאות אנשי מקצוע שונים ואלו מציעים את שירותי ההקמה,פיתוח, עיצוב ואחזקת גינות שלהם, בין היתר מדובר בגננים, אדריכלי נוף ובעלי משתלות, אולם מי שבעשור האחרון עשה לעצמו שם של אחד מאנשי המקצוע המתקדמים ביותר בתחום הוא ישראל שיבר.

ביקשנו לשוחח עימו על מנת לשמוע על פועלו ולקבל מספר טיפים לטיפול וטיפוח נכון של גינה וצמחייה.

 

ישראל שיבר, בן 27 הוא אחד הגננים המבוקשים ביותר כיום בישראל, את תחילת דרכו בתחום עשה כבר בגיל 17 ובמשך ארבע השנים האחרונות הוא מעניק שירות אישי כעצמאי בכל אזור ירושלים ומרכז הארץ.

את לימודיו המקצועיים בתחום עשה ישראל שיבר במכללת רופין שם למד תכנון ועיצוב, בהמשך הדרך התמקצע בגידול ושיקום עצי פרי וכיום שירות הגננות שלו כולל את כל השלבים בהתאם לצורך:

*הקמת גינות קרקע גג ואדניות.

*שיקום ושדרוג גינות.

*מערכות השקייה ממוחשבות.

*דשא סינטטי.

*דקים ופרגולות.

*גינות ירק.

*טיפול בעצי פרי.

*כריתת עצים.

*אחזקה שוטפת לפרטיים ומוסדות ועוד.


צמחייה פורחת • קרדיט יח"צ

לקוחות ששוחחנו עימם מעידים על ישראל כאיש שעושה מהפכים, כאשר מקבל גינות במצב סביר במקרה הטוב, ובמצב גרוע במקרה הרע, ותוך תקופה קצרה מוביל למהפכה של ממש בנראות.

אחת הלקוחות, שירה.ג מאזור ירושלים סיפרה:

הגינה שלי היתה במצב קטסטרופלי, הכל מסביב היה אדמה יבשה או שיחים ועשבים גבוהים שיצאו משליטה.

הזמנתי את ישראל לשיחת היכרות והוא בנה עבורי תוכנית מיוחדת ותוך מספר ימים מרגע תחילת העבודה שלו הגינה פתאום קיבלה צורה שונה לגמרי.

ישראל הפך את הקרקע, פינה את כל הפסולת שנצברה שם במשך שנים,  הטמיע זיבול מיוחד בקרקע, הוסיף אבני מדרך, התקין מערכת השקייה ממוחשבת, גזם את הצמחים ולבסוף גם שתל פרחים ודשא והתוצאה היתה מדהימה.

גם את המרפסת הגדולה של חדר ההורים וגג הבית כולו הוא שידרג מקצה לקצה בזכות אדניות עם פרחים צבעוניים.

פתאום נוצרה לי גינה שכיף לשבת בה ובית שאפשר להביט עליו במשך שעות, לשתות קפה, להריח את הפריחה מסביב ולהירגע בחיק הטבע".

ערן.ב ממושב במרכז הארץ העיד:

"אשתי ואני ביקשנו להפוך את החצר שלנו לסוג של פרדס קטן.

בן משפחה המליץ לנו על השירותים של ישראל וזו היתה המלצה מבורכת.

ישראל שתל עבורנו חמישה עצי פרי וגם נתן מקום של כבוד לערוגות של ירקות ותבלינים, כמובן שהשאיר מקום גם לשיחים ופרחים שהוסיפו צבע מסביב ולבסוף התקין מערכת השקייה ממוחשבת.

הכל נקלט וצמח בצורה נפלאה מאחר והוא התשמש בטכניקת שתילה ובניית תשתית ייחודית שמאפשרת הזנה של כל העצים, צמחים ופרחים בהתאם לצורך של כל אחד בנפרד במערכת השקייה אחת".

שאלנו את ישראל האם הוא ממליץ לעשות שימוש במערכת השקייה ממוחשבת, על כך הוא סיפר:

"מהניסון שצברתי לאורך השנים למדתי כי המכשול הגדול ביותר העומד בפני מי שמנסה לטפח לעצמו גינה באופן עצמאי וללא ידע מקצועי הוא השקיית יתר, כך יוצא שבמקום לתת לכל עץ או שיח את כמות המים המתאימה לו כדי שיתבסס בקרקע ויצמח כמו שצריך, יש נטייה או להציף ביותר מדי מים ואז הצמח נרקב מהבסיס, או להשקות במעט מדי מים, ואז הצמח לא מצליח להתבסס בקרקע כנדרש.

לצורך הדוגמה, עץ פרי צעיר צריך בין 60 ל- 70 ליטר מים בימי הקיץ, לא פחות ולא יותר, אחרת העץ יהיה במצוקה ולא יתפתח כמו שצריך.

רק איש מקצוע שבקיא ברזולוציות הללו יוכל לטפח צמחייה כמו שצריך. ובעניין זה אציין כי אם רוצים לחסוך בביקורים של איש המקצוע, כדאי להשקיע באופן חד פעמי במערכת ממוחשבת, אשר תוכנתה והותקנה ע"י איש מקצוע בקיא ומיומן, ולתת לה לעבוד באופן אוטומטי".

בשנים האחרונות הקונספט של דשא סינטטי הפך להיות ללהיט בקרב בתים וגינות בישראל במקום טיפוח של דשא רגיל,

על היתרונות מול החסרונות של שני הסוגים ישראל סיפר:

"לדשא רגיל יש הרבה יתרונות משום שמדובר בצמח טבעי, בעל מגע נעים המותאם לאקלים הישראלי.

יחד עם זה אני ממליץ לשתול ולטפח את סוגי הדשא השונים רק למי שבאמת אוהבים אותם, אחרת הטיפול השבועי הופך למעמסה וקל מאוד לוותר ולהרים ידיים מהר. יש לזכור שדשא רגיל צריך להשקות, לדשן, לגזום, לנקות ולטפל בו באופן עקבי, שכן דשא הוא כמו כל צמח אחר, הוא דורש טיפול מסור ועקבי, אחרת הוא מתדרדר, מצהיב ומתייבש.

עם זאת, בדשא סינטטי הסיפור שונה לגמרי, היתרון העיקרי בדשא סינטטי הוא שאפשר ליהנות מירוק בוהק לאורך כל ימות השנה בהוצאה חד פעמית וידועה מראש, בלי הצורך לטפח אותו, וגם אם מדי פעם נדרש לנקות או לרענן את הדשא הסינטטי, זה נעשה על ידי מכונה ביתית פשוטה שלא עולה יותר מכמה מאות שקלים בלבד".


ערוגות פרחים • קרדיט: יח"צ

על השלב הכי חשוב בהתקשרות בינו לבין הלקוחות שלו ישראל הסביר:

"פגישת העבודה הראשונה היא החשובה ביותר מבחינתי.

בראש ובראשונה אני לומד לפרטי פרטים מה הלקוח רוצה, מה החלום שלו, כיצד הוא רוצה שהגינה תיראה, אם זה מבחינת סוגי צמחים, צבעים, ריחות, שתילים ועצים.

כמובן שבאופן טבעי אני יכול לעזור לכוון לפי הטעם האישי שלי אבל תמיד דואג להתאים את עצמי לצורכי הלקוח ולפי זה גם לבנות תוכנית שתתאים לאופי של הלקוח, ליכולת התחזוקה שלו באופן עצמי, וכמובן לפי תקציב כספי".

השירות של ישראל שיבר לא מיועד רק לבעלי גינות וחצרות, למעשה הוא מתמחה גם בכל הנוגע לטיפול, שיקום והקמה של גינות בגגות ובאדניות, אם זה בבתים פרטיים או דירות גן.

אם יש לכם צורך בשיקום של גינות קיימות או רצון להקים גינה מאפס אל תהססו, ישראל הוא איש המקצוע המתאים מכולם.

שירות אישי, אמין ומקצועי.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר בטלפון: 054-7474809

https://www.facebook.com/148129425796715/posts/678510302758622

 

גינה טיפוח גינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד