י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ליבו נשבר הרבה קודם"

עיתונאים ופוליטיקאים הביעו צער על מותו של סאיב עריקאת; בימין זעמו

אחרי ההודעה על מותו של בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת מנגיף הקורונה, פוליטיקאים ואנשי תקשורת הביעו צער והספידו אותו. בימין היו מי שברכו על מותו וזעמו על ההספד משמאל. עריקאת אושפז בהדסה עין כרם מאז מצבו הרפואי הדרדר 

עיתונאים ופוליטיקאים הביעו צער על מותו של סאיב עריקאת; בימין זעמו
סאיב עריקאת צילום: Amir Levy/Flash90

מותו של חבר הפת"ח סאיב עריקאת הבוקר (שלישי) בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, מעורר סערה לאור תגובות פוליטיקאים ועיתונאים המבכים את לכתו של האיש שעודד טרור בכל שנות חייו.

מראשוני המבכים בפוליטיקה הישראלית היה דווקא השר צחי הנגבי שאמר בראיון לאמיר איבגי ברדיו גלי צה"ל כי הוא מביע צער על מותו של סאיב עריקאת הוא ליווה את המגעים עם הפלסטינים לאורך השנים. אני מאחל למשפחתו שלא ידעו עוד צער.

איימן עודה יושב ראש הרשימה המשותפת הביע אף הוא צער ואמר "סאיב לא יזכה לראות את עמו משתחרר מכבלי הכיבוש אבל דורות של פלסטינים עוד יזכרו אותו כאחד הענקים שהקדיש את חייו למען עצמאותם", ובהודעת תנחומים שפרסם בשפה הערבית הוא היה נשמע בוטה עוד יותר "זיכרונך יהיה עמנו עת יניף עמנו הגדול את דגל פלסטין בירושלים המשוחררת" כתב עודה.

עיתונאי חדשות 13 ברק רביד התאבל אף הוא וכתב "סאיב עריקאת היה בן 36 כשצורף למשלחת הירדנית-פלסטינית לוועידת מדריד ב-1991. לטקס הפתיחה הגיע כשעל כתפיו כאפיה. יצחק שמיר התפוצץ מכעס ואיים לעזוב. הכאפייה נשארה וגם עריקאת נשאר חלק בלתי נפרד מהמו"מ הישראלי-פלסטיני. הוא מת היום בלי שזכה לראות את השלום. יהי זכרו ברוך" כתב רביד.

גם הודעת בית החולים הדסה על מותו של סאיב עריקאת קוממה רבים "הוא הגיע במצב קשה שחייב הנשמה מידית וטיפולי החייאה. במהלך אשפוזו, עריקאת זכה לטיפול אינטנסיבי. לצערנו, מצבו לא השתפר ונותר קריטי. בתמונה של אי ספיקה רב מערכתית הוא הלך לעולמו. צוות הדסה משתתף בצער משפחתו, מוקיריו, ידידיו והעם הפלסטינאי".

חברת הכנסת לשעבר שלי יחימוביץ כתבה "סאיב עריקאת שנפטר כעת בישראל, עלול להיות מאחרוני המתונים הפלסטינים הדוגלים בהידברות ובמסלול המדיני. נפגשתי אתו, היה איש מתון, משעשע ואינטליגנטי. אמר לי פעם: אם את, וציפי ליבני וזהבה גלאון הייתן מנהיגות את ישראל, כבר היה שלום. אם צדק או לא, מצטערת על מותו ומשתתפת בצער משפחתו".

העיתונאי ינון מגל לא התאפק והגיב על דברי יחימוביץ' "על טראמפ אוהב ישראל ועושה השלום היא אמרה לפני יומיים: "ברוך שפטרנו". אבל את לכתו של עריקאת שונא ישראל היא מבכה: "איש מתון, משעשע ואינטליגנטי, מצטערת על מותו" זה מה שנקרא אוטואנטישמיות?. מגל הוסיף ותקף את ynet, הטרמינולוגיה בווינט: הרב הראשי בקשי דורון: מת מזכ"ל אשף סאיב עריקאת: הלך לעולמו מתלבט אם זו בורות, עילגות או רשעות".

גם העיתונאי רביב דרוקר הצטרף לאבלים וסיפר על הקשר הקרוב שהיה לו עם המנוח: "‏סאיב עריקאת היה איש של שלום. חלק מדוברי הימין ניסו בכוח לצייר אותו כאוייב, חסיד טרור. לא היה דבר רחוק יותר מהאמת. תמיד דיבר נגד אלימות, אם עריקאת לא יכול להיות שותף שלנו, אין פלשתינאי שיכול. זה יום עצוב מאוד, קשה לראות עוד הרבה עריקאתים בצד השני וזה, כנראה, מה שחלק מהימין רוצה. ל‏יוויתי אותו בפעם הקודמת שנלחם על חייו. התכתבנו לא מעט בזמן הקורונה. הוא ידע מצוין כמה זה מסכן אותו כמושתל ריאות. הוא מת מקורונה, אבל ליבו נשבר הרבה קודם".

פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות הביעו זעזוע נגד התגובות המזדהות עם עריקאת ומסרו: "פורום בחרים בחיים אינו מזיל דמעה על מותו של אדם שכל מהותו הייתה פעילות נגד מדינת ישראל. מי שכתב משנה סדורה נגד ישראל, הוא גרוע מכל מחבל בודד. עריקאת תמך בהתקוממות עממית ובהמשך הפיגועים, דאג למשכורות מחבלים ובכך עודד מחבלים נוספים לפעול. למי ששכח, הוא היה מראשי התומכים בחרם על ישראל ופעל נגדנו בכל במה אפשרית. את גופתו של עריקאת יש לשחרר להלוויה רק לאחר שישוחררו גופותיהם של חיילי צה"ל ואזרחי ישראל הנמצאים בשבי. זו הזדמנות פז שלא ניתן להתעלם ממנה".

בצלאל סמוטריץ' תקף אף הוא "ישראלים שמביעים צער על מותו של אנטישמי תומך טרור שהיה ממובילי המאבק נגד ישראל זה משהו שאין לתאר. אבדן דרך, מחיקת זהות ועיוות מוסרי עצוב. אבל האמת היא שאבדן הדרך הזה התחיל כבר מזמן כשהם התחבקו והסתחבקו איתו כשהוא במשחק כפול ממשיך לתדלק את הטרור נגד אזרחי ישראל".

סאיב עריקאת צחי הנגבי יאיר נתניהו הדסה עין כרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד