י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סוער במליאת הכנסת

גנץ תקף את רה"מ נתניהו: "שנינו יודעים ששעון החול הולך ואוזל"

הדיון במליאה לאישור הסכם השלום בין ישראל לבחריין הפך למתקפה על נתניהו | יו"ר כחול לבן: חברתי אליך כשותף במאבק למען חייהם בריאותם ופרנסתם של אזרחי ישראל, ולא כאל שותף לפשע כלכלי וחברתי נגדם" | לפיד: "סיכן את מערכת היחסים המיוחדת של ישראל וארה"ב"

גנץ תקף את רה"מ נתניהו: "שנינו יודעים ששעון החול הולך ואוזל"
הדיון במליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

נאומים סוערים היום (שלישי) בישיבת המליאה המיוחדת לאישור הסכם השלום בין ישראל לבחריין. יאיר לפיד ראש האופוזיציה תקף את ראש הממשלה, גם שותפו של נתניהו יושב ראש כחול לבן בני גנץ הצטרף לתוקפים.

ראש הממשלה נתניהו נאם במליאת הכנסת ואמר "אני רוצה לפנות לחברי הרשימה המשותפת, אתם הצבעתם נגד ההסכם עם איחוד האמירויות. היום יש לכם הזדמנות לתקן, אבל אם לא היום - ניתן לכם בקרוב עוד הזדמנות לתקן".

 

עוד הוסיף נתניהו "שמעתי את יו"ר האופוזיציה לפיד אומר בפומפוזיות מלאת חשיבות עצמית שאני ״הזנחתי את הקשרים עם המפלגה הדמוקרטית". 38 שנים אני משקיע מאמצים בלתי פוסקים בחיזוק יחסינו עם ארה״ב עם שתי המפלגות, עם הנשיאים, הקונגרס, הסנאט, עם מאות ראיונות בטלוויזיה וברדיו מימין ומשמאל. הוא יסביר לי איך לשמר את הקשר? זה אבסורד.

נתניהו וגנץ במליאה. צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה לדבריו של נתניהו במליאת הכנסת: "הניסיון של נתניהו לטעון שהוא שמר על יחסים טובים עם הדמוקרטים הוא מביך. הניתוק שלו ממה שקורה בשנים האחרונות בארה״ב כל כך גדול שהוא לא יודע מה אומרים הדמוקרטים והממשל החדש על מי שהקים את 'רמת טראמפ' באמצע מערכת בחירות סוערת בארה״ב".

"נתניהו לקח הימור לא מחושב וסיכן את מערכת היחסים המיוחדת של ישראל וארה"ב, רק ממשלה חדשה תוכל לתקן את זה" הוסיף לפיד לתקוף.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, אמר בדיון "הדרך לשלום אינה עוברת דרך ויתורים על חלקי מולדת, אינה עוברת דרך פשרות עם הטרור. אני תקווה כי עקרונות אלו ינחו כל ממשל בארה"ב וכל ממשלה בישראל, כדי להבטיח את ביטחון האזור, כדי להגיע לשלום אמת, זהו הישג היסטורי עצום. זו יצירה של מזרח תיכון שונה, מזרח תיכון ששלום אמת הופך בו מחלום – למציאות יום יומית. העובדה שאנו זוכים לקיים דיון לאישור הסכם שלום בפעם השנייה בתקופת כהונת הכנסת ה-23, ובתוך זמן קצר כל כך, היא זכות גדולה. זכות חסרת תקדים.

עוד הוסיף יושב ראש הכנסת "חתימת הסכם השלום עם בחריין, לא הייתה מתאפשרת ללא החזון וללא המאמץ העצום שהושקע בנושא זה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ועל ידי הצוותים המסורים שעבדו לצדם. חתימת ההסכמים עם איחוד האמירויות הערביות ובחריין, מוכיחה עד כמה חשוב להסתכל באופן מפוכח על המציאות באזורנו. עד כמה חשוב להכיר בכך שהדרך לשלום אינה עוברת דרך ויתורים על חלקי מולדת, אינה עוברת דרך פשרות עם הטרור, ואינה יכולה לעבור דרך שלילת זכויותינו הנצחיות, והבלתי ניתנות לערעור, על כל חלקי ארצנו. אני תקווה כי עקרונות אלו ינחו כל ממשל בארה"ב וכל ממשלה בישראל, כדי להבטיח את ביטחון האזור, כדי להגיע לשלום אמת".

ראש הממשלה שר הביטחון בני גנץ אמר בהתייחסות להסכם, "אני קורא למדינות נוספות באיזור ברית המתונים ובראשן ערב הסעודית, לקדם את האינטרסים ולקדם את היחסים עם ישראל. הרחבת ברית המתונים מאפשרת מנוף של עוצמה צבאית, מדינית וכלכלית מאוחדת מול מי שמבקשים לפרוץ את הסכר שמחזיק את האזור על מי מנוחות. היא מגדילה את היכולת להגיע להישגים דיפלומטיים מול הקיצוניים ובראשם איראן".

גנץ הוסיף, "הסכמי אברהם יכולים להתרחב למדינות נוספות באזור, אך לא פחות חשוב מכך, עליהם לחלחל גם לשכנינו הקרובים - הפלסטינים. לצערי, ההנהגה הפלסטינית כולה לא השכילה להבין שהגיעה העת לאפסן את התירוצים, לחזור לשולחן המשא ומתן והתיאום הביטחוני והאזרחי, ולעבוד ביחד על מציאת פתרונות. לזנוח אשליות מדיניות ולפעול ליצירת מציאות טובה יותר לשני העמים. אני קורא לאבו מאזן ולהנהגה הפלסטינית - אם לא עבורכם עשו זאת עבור ילדיכם. גם אם לכם קל יותר להתבצר בעבר של איבה – להם דור העתיד מגיע עתיד של שלום ורווחה. הם מסתכלים החוצה ורואים היטב את העולם. יש מגוון אופציות על השולחן, ובהובלת ארצות הברית, ביחד עם סיוע ממדינות האזור- אפשר לשנות את המציאות. פשוט צריך להבין שאין אפשרות אחרת, אלא צריך לחיות זה לצד זה, ואם צריך אז אפשר, ואם אפשר זה הופך לחובה מוסרית ולאומית".

לסיום ניצל גנץ את הבמה ובחר לתקוף חזיתית את ראש הממשלה "אדוני ראש הממשלה, אנחנו מדברים פה גבוהה-גבוהה על השלום עם מדינות באזורינו, הגיעה העת שנדבר גם על שלום בתוכנו. אני חברתי אליך כשותף במאבק למען חייהם בריאותם ופרנסתם של אזרחי ישראל, ולא כאל שותף לפשע כלכלי וחברתי נגדם. אני ואתה יודעים היטב שבאוצר כבר קיים תקציב כמעט מוכן לשנת 2021, לא אתן יד למנוע אותו".

"שנינו יודעים ששעון החול הולך ואוזל. בידך למנוע את האסון הכלכלי והחברתי, ולעשות את הדבר הנכון למען אזרחי ישראל. בנושא הזה לא יהיה גורם חיצוני שיכווין אותך" תקף גנץ.

בני גנץ בנימין נתניהו יאיר לפיד בחריין הסכם אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד