י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החוקים שחשוב לדעת

יוצאים לחופשה באמירויות? תזהרו עם המצלמה

מתכננים טיול באיחוד האמירויות הערביות? חשוב שתדעו שיש חוקים נוקשים בכל הקשור לצילום ברשות הרבים. חוקי המדינה מגנים מאוד על פרטיות האזרח וצילום לא במקום עלול להוביל למעצר 

יוצאים לחופשה באמירויות? תזהרו עם המצלמה
ניידת משטרה בדובאי צילום: משטרת דובאי

בעוד בישראל כולנו מצלמים מתי ואת מי שאנחנו רוצים ברשות הרבים, חשוב לדעת, כי באיחוד האמירויות פגיעה בפרטיותו של מישהו או פרסום תמונות ללא אישור המצולם עלולה להוביל להסתבכות משפטית.

לצלם בחוץ? לצלם מקומות? לצלם אנשים? כדי שתדעו את החוקים באיחוד האמירויות. באמירויות ישנם כמה מיעדי התיירות הכי ידידותיים לצילום בעולם, אבל אם אתם מצלמים תמונה או סרטון שעשוי להפר את פרטיותו של אדם אחר, אתם עלולים להתמודד עם השלכות חמורות על פי חוק איחוד האמירויות הערביות.

חוקי הסייבר, חוק הפרסומים, חוק העונשין של איחוד האמירויות הערביות וחוקי זכויות היוצרים של איחוד האמירויות הערביות מחמירים בעונשים אם אדם מצלם ומפרסם תצלומים של אנשים מבלי לבקש אישור, או מתוך כוונה לפגוע במוניטין שלהם. כך מדווחים כלי תקשורת באיחוד האמירויות.

בשנת 2018 נעצר אדם בגין צילומי אדם אחר בוכה במרכז שירות הלקוחות של רשות הדרכים והתחבורה (RTA). האדם פרסם את הצילומים גם באתרי הרשתות החברתיות, שם הסרטון הפך במהרה לוויראלי.

מאוחר יותר, משטרת דובאי המליצה לאנשים להימנע מפעולות דומות כמו צילום או צילום תמונות של אנשים אחרים ללא רשותם, או השמצה של אחרים ברשת, השמצה של אנשים ברשתות הוא עבירה על החוק של איחוד האמירויות הערביות.

החוק הפדרלי נקבע בשנת 2012 על "מאבק בפשעי רשת", האוסר על פגיעה בפרטיותו של אדם על ידי הפרת פרטיותו, כולל צילום תמונות של אחרים, או פרסומן. יתר על כן, החוק קובע כי מי שנתפס פוגע בפרטיותו של מישהו אחר, יכול להיכלא לשנה לפחות, ולקבל קנסות של בין 150,000 ל-500,00 דורהם מקומי. (דורהם אחד הוא קצת פחות משקל ישראלי)

בהודעה שפרסמה משטרת אבו דאבי בשנת 2018, נאמר: "כי פרסום תמונות של תאונות יכול להוביל לבלבול בקרב משתמשי המדיה החברתית", ויעצו לתושבים שלא להפיץ את התמונות באתרי הרשתות החברתיות.

"האינטרנט מלא במידע שגוי, ומשתמשי מדיה חברתית צריכים לבדוק את דיוק המקורות שלהם לפני שהם משתפים אותם עם חברים", אמר סאלם שאהין אל נואיימי, בכיר במשטרת אבו דאבי.

איחוד האמירויות צילום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד