י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המתיחות בצפון

צה"ל הפיל רחפן של חיזבאללה שחדר לישראל

האם חיזבאללה תכנן לפגוע היום בלוחמי צה"ל? | בצבא בודקים מה הייתה מטרתו של ארגון חיזבאללה בשיגור הרחפן שהופל על ידי לוחמי צה"ל בגבול הצפון | כוחות צה"ל ממשיכים לשמור על דריכות מחשש לפעולה מצד ארגון הטרור

צה"ל הפיל רחפן של חיזבאללה שחדר לישראל
רחפן, אילוסטרציה צילום: Gershon Elinson/Flash90

ברקע המתיחות השוררת בגבול הצפון והבטחתו של מזכ"ל חיזבאללה נסראללה לנקום על מות פעיל בארגונו מירי ישראל, לפני זמן קצר (שלישי) התיר צה"ל לפרסם כי רחפן של ארגון הטרור השיעי חדר לשטח ישראל מוקדם יותר היום. 

לוחמי צה"ל שהיו בכוננות גבוהה זיהו את הרחפן והפילו אותו בשטח הישראלי. לא היו נפגעים באירוע ובצה"ל מיהרו להבהיר כי לא נרשמה סכנה לאזרחים.

בהודעת הצבא נאמר כי כוחות צה"ל הפילו רחפן של ארגון הטרור חיזבאללה שחדר משטח לבנון לשטח ישראל. "הרחפן היה במעקב הכוחות לאורך האירוע. לא נשקפה סכנה לכוחות צה״ל וליישובים הסמוכים", עדכן דובר צה"ל.

בעקבות האירוע בצה"ל העלו את הדריכות מחשש כי חיזבאללה  מתכנן לבצע פעולה כנגד הכוחות בגבול. מצה"ל נמסר: "פיקוד הצפון ממשיך לשמור על מוכנות גבוהה ולא יאפשר כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל".

בצה"ל נמצאים כל העת בדריכות בגבול הצפוני מחשש לפעולת נקם מצד ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה להרג אחד מפעיליו בסוריה, פעולה המיוחסת לישראל.

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט מתח ביקורת על המדיניות הישראלית מול חיזבאללה בעקבות הפלת הרחפן על ידי כוחות צה"ל. "חדירת כלי הטיס של חיזבאללה לתוך שטח מדינת ישראל מהווה הפרת ריבונות חמורה המצטרפת לחפירת המנהרות לעומק שטחנו", אמר בנט.

לדבריו: "מדינת ישראל אינה יכולה להסתפק במגננה אסטרטגית שבחסותה ארגון הטרור ימשיך להתעצם. אסור למדינת ישראל להשלים עם איום זה".

רחפן פיגוע רחפן מנהרות חיזבאללה גבול הצפון צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד