י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הדיון נדחה

דיווח: מגעים להסדר טיעון עם הרב אליעזר ברלנד

עורכי דינו של מנהיג קהילת שובו בנים המאושפז כעת בבית החולים תחת אבטחה, מקיימים מגעים עם הפרקליטות בניסיון להגיע להסדר טיעון | גורמים המעורים בתיק ל'בחדרי': בפרקליטות דורשים עונש מאסר של שנה וחצי, בניגוד לעמדת עורכי הדין | דיון שהיה אמור להתקיים היום נדחה בעקבות מצבו הרפואי

דיווח: מגעים להסדר טיעון עם הרב אליעזר ברלנד
הרב אליעזר ברלנד במעצר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפרקליטות מקיימים מגעים עם פרקליטיו של מנהיג קהילת שובו בנים הרב אליעזר בלנד המואשם בעבירות חמורות של עושק, בכך שניצל את מעמדו והוציא סכומי כסף ממשפחות מאמיניו - כך פורסם היום באתר 'מעריב'. הרב ברלנד, הסובל מבעיות רפואיות, מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בעקבות הדרדרות במצבו - תחת אבטחה כבדה של השב"ס.

גורמים המעורים בתיק ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', טוענים כי בפרקליטות דורשים להטיל על הרב ברלנד עונש מאסר של שנה וחצי, בניגוד לעמדת עורכי דינו המעוניינים בעונש מקל בהרבה במסגרת הסדר הטיעון.

כזכור, בתחילת השנה הוגש נגד הרב ברלנד כתב אישום חמור המייחס לו עבירות של עושק ומרמה, זאת בעקבות מספר תחקירים שפורסמו בכלי התקשורת, בהם נראה הרב משדל חולים סופניים להעביר לו סכומי כסף גדולים, בטענה כי יציל אותם ממוות. אישום אחר, מייחס לרב ברלנד עבירה של ניסיון שידול לאלימות. בד בבד עם הגשת כתב האישום, הוגשה לבית המשפט בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

יצוין, כי בערב ט' באב, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר בקשה לתיקון כתב האישום ולהוספת שני אישומים העוסקים בעבירות מס והלבנת הון. בפרקליטות הדגישו, כי במקור החקירה החלה כחקירה אחת, ואולם בהמשך, חקירת העבירות הכלכליות הופרדה מחקירת עבירות העושק והמרמה, זאת לאחר שהוברר כי מיצוי החקירה בעבירות הכלכליות ידרוש זמן רב נוסף ופעולות רבות נוספות שלא ניתן היה לבצען בתקופת ימי המעצר לצרכי חקירה. חקירת העבירות הכלכליות נמשכה עוד כחודשיים וחצי ובסיומה זומן הרב ברלנד לשימוע.

לפני כחודש וחצי קיבל בית המשפט העליון באופן חלקי את הערעור אותו הגישו פרקליטיו של ברלנד, אודות המשך מעצרו. השופט אלכס שטיין קבע כי המדינה תשיב לטענות נגדה בתוך חודש ימים ולאחר מכן הדיון בעניין ישוב לבית המשפט המחוזי. עוד קודם לכן התקיים הדיון בעתירה שהגישו עורכי דינו של הרב בדרישה לשחררו ממעצר עד תום ההליכים בו הוא שוהה בעקבות כתבי האישום החמורים שהוגשו נגד.

על פי ההחלטה, על המדינה היה להגיש לבית משפט המחוזי חוות דעת רפואית מפורטת אשר תתייחס לאמור בחוות הדעת שהוצגו בדיונים קודמים, על ידי רופאים בכירים שטיפלו ברב ברלנד ולטענתם המשך כליאתו עלולה לסכן את חייו ואין ביכולתו של שירות בתי הסוהר להתמודד עם מצבו הרפואי. חוות הדעת  לאחר קבלתה, היה אמור להחליט בית משפט המחוזי על המשך הדיון בבקשת העורר לעיון חוזר ויכריע בסוגיה. 

דיון שהיה אמור להתקיים היום בבית המשפט המחוזי, נדחה למועד אחר בעקבות מצבו הרפואי של הרב. גורמים בסביבתו מביעים ספקנות באשר ליכולת של הפרקליטות להגיע להסדר טיעון. 

הרב אליעזר ברלנד הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד