י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מוטציית החורפנים

דנמרק: התוכנית לחיסול מיליוני חורפנים הוקפאה

לאחר שבמדינה הוחלט לחסל מיליוני חורפנים וזאת בשל גילוי כמה מקרים של הידבקות חורפנים במוטציה חדשה של הקורונה, מדווחת היום ממשלת דנמרק שהחליטה לחזור בה מהתוכנית. הסיבה: "בעיות חוקיות"

דנמרק: התוכנית לחיסול מיליוני חורפנים הוקפאה
קופנהגן בחורף צילום: Rachael Cerrotti/Flash90

החורפנים יכולים לנשום לרווחה: לאחר שרק לפני שבוע הודיעה ממשלת דנמרק כי תחסל מיליוני חורפנים וזאת בשל גילוי כמה מקרים שבהם נדבקו אנשים ממוטציה חדשה של הנגיף, מדווחים היום בדנמרק כי הממשלה החליטה לסגת בה מהתוכנית וזאת בשל 'בעיות חוקיות'.

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי רה"מ דנמרק הורה על חיסול 17 מיליון חורפנים, בשל גילוי 12 מקרים שבהם נדבקו עובדים בחוות חורפנים בקורונה. לאחר שנדבקו התברר כי הם נושאים עמם נגיף שעבר מוטציה שהפכה אותו למסוכנת יותר, וזאת בשל התהליך שעבר הנגיף בגופם של החורפנים שנדבקו אף הם בקורונה. בהמשך דווח כי קיים חשש שגם ישראלים שחזרו מדנמרק - לצד תיירים שהגיעו למדינות נוספות - ונדבקו בקורונה, נדבקו מ'מוטציית החורפנים' והם נושאים עמם נגיף אלים יותר.

בעקבות זאת הוחלט בממשלת דנמרק על חיסול מיידי של 17 מיליון חורפנים. אך ההחלטה נתקלה בביקורת רבה במדינה, שבה נחשב ענף גידול החורפנים לצורכי תעשיית הפרוות לענף המפרנס אלפי משפחות.

היום, בסופו של דבר, הודיעה הממשלה הדנית כי היא נסוגה בה מהתוכנית וכי החליטה שלא להרוג את החיות. הנימוק: "בעיות חוקיות" וגם בגלל שאין גיבוי פוליטי לנושא, וזאת פרט לביקורת הציבורית הרחבה שבה התקבלה התוכנית. נציין, כי שורה של מומחים הבהירו שלמרות שהנגיף אכן עבר מוטציה לאחר המפגש עם החורפנים, אך הדבר לא הופך אותו לאלים יותר והחיסון שאמור למגר את הנגיף יצליח לתת מענה גם לאחר המוטציה החדשה.

 

דנמרק קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד