י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אני מוטרד מהחתונות במגזר"

רוני נומה: "לא רואים התפרצות נרחבת; סגירת הישיבות לא על הפרק"

פרויקטור הקורונה למגזר החרדי האלוף במיל' רוני נומה, קיים היום שיחת תדרוך לעיתונות החרדית בה עמד על החשיבות להגדיל את מספר הבדיקות בקרב המגזר החרדי וקרא "להתייחס למסכה כמו לכיפה" • לדבריו אין כוונה לסגור הישיבות • והאם החרדים הגיעו כבר ל'חסינות עדר'?

רוני נומה: "לא רואים התפרצות נרחבת; סגירת הישיבות לא על הפרק"
אלוף במיל' רוני נומה בת"ת תורת חסד באלעד צילום: אלי פניגשטיין

"סגירת הישיבות לא על הפרק": ראש הדסק החרדי ב'מגן ישראל', האלוף במיל' רוני נומה, קיים היום (ג') תדרוך לתקשורת בו חשף כי נבלמה הירידה במספר החולים במגזר החרדי, אך מצד שני התריע ואמר כי קיימת גם ירידה במספר הנבדקים. בנוסף, הבהיר כי אין כל תוכנית לסגירת הישיבות, גם עם התגברות התחלואה. 

"לצערי מגמת הירידה במספר החולים במגזר החרדי נעצרה בחלק מהיישובים, ובחלק מהמקרים גם הפכה לעלייה קטנה. מתוך 710 אנשים שהתגלו אתמול כמאומתים, יש כ-11 אחוז מהמגזר החרדי", אמר נומה וציין כי בימים האחרונים אותרה התפרצות של הנגיף בקהילה החסידית בחצור הגלילית, וגם ביישוב החרדי רכסים. בנוסף, תוצאות הבדיקות של הביוב בבני ברק, אלעד ונתניה מעידות על תחלואה, אבל עם זאת לא נצפית עלייה מעריכית. "זה אולי יקרה בהמשך, אבל כרגע לא רואים התפרצות נרחבת".

נומה קרא לציבור החרדי להיבדק יותר, ובמיוחד לבדוק ילדים ובני נוער. לדבריו הממוצע הארצי בשבוע האחרון בציבור החרדי נמוך מהממוצע הכללי.

על השאלה האם הוא מודע לטענות על חרדים שמסרבים להיבדק, או שולחים בכוונה בריאים להיבדק כדי להשפיע על הנתונים הוא השיב: "הציבור החרדי מונה כמיליון ורבע איש. רובו מקפיד על ההוראות וגם אם יש תופעות כאלה בשוליים, אי אפשר להתווכח עם הירידה, כי היא בכל המדדים, למעט בימים האחרונים. עם זאת חייבים להמשיך ולבצע בדיקות בהיקפים נרחבים כדי שנדע מה רמת התחלואה, במיוחד בקרב צעירים, שאצלם יש חולים רבים ללא תסמינים. ללא בדיקה - לא נדע שהם חולים והם עלולים להדביק את הסבא והסבתא".

על השאלה האם הציבור החרדי הגיע למצב של חסינות עדר, אמר: "אין ספק שלא הגענו לחיסון עדר, אבל כשמסתכלים על ההיקפים הגבוהים של מחלימים במגזר, זה באופן טבעי מייצר קטיעה של חלק משרשראות ההדבקה. אני מעריך שזה תורם ברמה מסוימת, אבל זה לא חיסון עדר".

במהלך התדרוך לכתבים הוא נשאל האם לאור העצירה במגמת ירידת התחלואה, משרד הבריאות יציע לסגור ישיבות. "זה כלל לא עומד על הפרק", הבהיר. לדבריו, ב'זמן חורף' יש כ-120 ישיבות שלא פועלות תחת פיקוח, ו-260 ישיבות גבוהות שפועלות על פי מתווה הקפסולות, לעומת 170-180 בזמן אלול. עד כה נדגמו למעלה מ-17,170 בחורי ישיבות, מתוך 34,724 אלף תלמידים שנמצאים במתווה. "מצאנו 146 מאומתים, שהם 0.85 אחוז מסך הנבדקים, אבל מתוך כלל הבחורים שנמצאים במתווה יש 11,676 מחלימים שלא מחוייבים בבדיקה".

על הטענה שיש הסתרה של נתוני תחלואה בישיבות, הוא הודה "יש 54 ישיבות שלא העבירו נתונים, אבל אני לא מכיר מישהו שמחביא תחלואה בישיבה. אנחנו שולחים צוותי ביקורת. כשהיתה תחלואה גבוהה דיווחנו ולא הסתרנו וכרגע אין תחלואה גבוהה".

נומה ביקש להדגיש בפני הציבור את החובה להקפיד על בידוד במקרה הצורך. "יש משפחות עם חולים שלא מקפידות מספיק על בידוד וזה גורם להדבקות". כמו כן עמד על הצורך להקפיד על שימוש במסכה במקומות סגורים ואמר: "אני מציע לציבור - תתייחסו למסכה כמו לכיפה. מסיכה שווה כיפה".

"אני מוטרד מהחתונות במגזר", אמר נומה וסיפר כי "יש אירועים עם מאות משתתפים, בניגוד גמור להנחיות וזה מטריד אותנו. זה קורה גם ב'שבתות חתן'". עוד אמר כי הוא מבין שבציבור החרדי, בשל העובדה שיש משפחות גדולות, קיימת תרעומת ודרישה להתיר השתתפות של יותר מ-20 איש בחתונות בשטח פתוח. לדבריו, במשרד הבריאות שוקדים על מתווה הכולל השתתפות של עשרות איש, המחולקים בקפסולות. "אבל כרגע, כל עוד אין מתווה, אי אפשר לקבל את המצב שבו אנשים מפירים את החוק ועושים מה שהם רוצים".

רוני נומה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד