י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
איים ירוקים

לאחר שאמש הוסרה: הצעתו של שר הבריאות עברה בקריאה ראשונה

ההצעה שהוסרה אתמול על ידי שר הבריאות לאחר שבניגוד להצעת הממשלה כללה רק את אילת וים המלח. היום הוגשה ההצעה שוב על ידי חבר הכנסת איתן גינזבורג, ועברה בקריאה ראשונה ללא מתנגדים

לאחר שאמש הוסרה: הצעתו של שר הבריאות עברה בקריאה ראשונה
ח"כ איתן גינזבורג צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לאחר הדרמה אתמול (שני) במליאת הכנסת במהלך הדיון בחוק התיירות, שאמור היה להחריג את העיר אילת ואזורי ים המלח מההגבלות, ובתגובה להפעלת הסתייגות על ידי 'יהדות התורה' שאושרה במליאה, ניגש שר הבריאות יולי אדלשטיין ודרש להסיר את החוק מסדר היום. היום היא אושרה בקריאה ראשונה וההצעה תעבור לוועדת החוקה.

את הצעת החוק המכונה "איים ירוקים" הניח היום יושב ראש סיעת כחול לבן איתן גינזבורג לדיון במליאת הכנסת, הצעת החוק נוסחה כפי הנוסח של ההצעה שנמשכה אתמול על ידי שר הבריאות יולי אדלשטיין. כאשר 37 חברי כנסת תומכים בהצעה ללא מתנגדים, כעת ההצעה תוחזר לוועדת חוקה, שתכין אותה לקריאה שנייה ושלישית.

התיעוד מהמהומה אמש:

כזכור וכפי שדיווחנו אתמול, בניגוד להצעת הממשלה שכללה רק את אילת וים המלח, בוועדת החוקה שבראשה עומד ח"כ יעקב אשר מ'יהדות התורה' שילבו תיקון בנוסח שאושר על חברי הוועדה, זאת בניגוד לעמדת הממשלה, התיקון ביקש להעניק לממשלה את האפשרות להכריז גם על אזורים נוספים כאזורי תיירות מיוחדים, במידה והם עומדים בקריטריונים שנקבעו בהצעה.

לאור זאת הגיש שר הבריאות יולי אדלשטיין הסתייגויות לחוק, המבקשת למחוק מההצעה את האפשרות לכלול בה גם אזורים נוספים, מלבד העיר אילת ואזור עין בוקק. ההסתייגות נדחתה ברוב של 49 תומכים מול 46 מתנגדים ולאור זאת החליט השר אדלשטיין למשוך את ההצעה.

בעקבות דרישת שר הבריאות אדלשטיין, נרשמה מהומה במליאה, אדלשטיין זעם על יו"ר ועדת החוקה אשר הביא להפלת ההסתייגות על ידי גיוס סיעת יהדות התורה שהצטרפה לאופוזיציה.

יולי אדלשטין שרת הבריאות איתן גינזבורג יעקב אשר וועדת חוקה חוק ומשפט קורונה אילת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד