י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אין סיבה לבהלה

מומחה דני מרגיע: "קורונת החורפנים לא מסוכנת יותר מהקורונה"

פרופ' סורן פלודן מאוני' דנמרק התייחס לתוכניותיה של ממשלת דנמרק להשמדת מיליוני חורפנים והוא אומר כי אין סיבה לבהלה: "המוטציה אינה מסוכנת יותר"

מומחה דני מרגיע: "קורונת החורפנים לא מסוכנת יותר מהקורונה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר שממשלת דנמרק הודיעה כי תשמיד 17 מיליון חורפנים, ולאחר מכן נודע כי היא נסוגה בה מתוכניתה,  התייחס היום פרופ' מאוניברסיטה מובילה בדנמרק לנושא. בראיון לYNET אמר הפרופ' פלודן מאוני' דנמרק כי אכן בני אדם עלולים להידבק מחורפנים, אך לא מדובר במחלה אגרסיבית יותר ולא הוכח שהחיסון העתידי לא יהיה יעיל למי שנדבק ב"קורונות החורפנים".

בריאיון לאולפן ynet התייחס פרופ' סורן פלודן, וירולוג מהפקולטה למדעי הבריאות מאוניברסיטת אורהוס, למוטציה החדשה שמקורה בחורפנים ואמר כי  "זיהינו בדנמרק מוטציה חדשה שבניסוי בתרביות תאים במעבדה היא אינה כה רגישה לנוגדנים. האם זה אומר, כפי שכמה פוליטיקאים אמרו בדנמרק, שהחיסונים לא יעבדו? הייתי אומר, מנקודת מבט מדעית, שאנחנו לא יודעים".

פרופ' פלודן הבהיר כי "קורונת החורפנים" לא תהיה קטלנית יותר מזו המשתוללת בעולם. "בדרך כלל מה שקורה, כשמוטציה מתרחשת במין אחד, במקרה הזה חורפנים, ואז קופצת למין אחר, בדרך כלל זה פחות אגרסיבי. אז הציפייה שלי היא שאו שהוא יהיה זהה ל-covid-19 או פחות אגרסיבי". הוא הדגיש שלא מדובר במגפה חדשה, שמקורה בחורפנים: "החדשות האלה התפשטו ברחבי העולם, הייתי אומר שהראיות לכך הן קלושות מאוד אם בכלל, אז לא הייתי מודאג מזה".

לגבי מקור המוטציה, אמר פרופ' פלודן: "בחורפנים השימוש הוא באותם קולטנים כמו בבני אדם, אבל הם קצת שונים. בכל פעם שווירוס נכנס למין חדש הוא משתנה קצת וזה מה שקרה כאן, אז המוטציות האלה היו קורות, ונצפו גם בחורפנים בהולנד, משהו דומה מאוד. אז זו הסיבה שזה קורה אצל חורפנים. מה שמעניין כאן או מדאיג הוא שזה יכול לקפוץ ממין למין".

לדבריו, החורפנים נדבקו מבני אדם שעובדים בחוות גידול בעלי החיים לתעשיית הפרוות. "זה קרה בחלקים בדנמרק שהייתה התפרצות של קורונה, אז סביר שמשם זה הגיע", הוא אמר. לדבריו, מיליוני החורפנים בדנמרק מושמדים בשל החשש שהמוטציה של הנגיף תעבור לעוד בני אדם.

למרות החששות הגדולים ממגפה נוספת, פרופ' פלודן אינו מודאג: "אני מודע למידע שלא שותף עוד עם הקהילה המדעית עדיין. נטען שנוגדנים מאנשים שהחלימו מקורונה לא מוגנים נגד הנגיף החדש הזה, אבל זה נעשה במעבדה ויש הבדל בין זה לבין בן אדם חי. אז אישית אני לא כל כך מודאג, אנחנו זקוקים לעוד הרבה ראיות כדי להסיק את זה".

דנמרק קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד