כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שמים גבול למטוש

משרד הבריאות מציג: בדיקות נטולות כאב

גם לכם תחבו את המטוש לעומק הלוע, לפני שהחדירו אותו למרומי הנחיריים? מהיום לא עוד. משרד הבריאות מנחה את הבודקים: להקפיד על נוחות הנבדקים

משרד הבריאות מציג: בדיקות נטולות כאב
בדיקת קורונה בעזה. אילוסטרציה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

המדינה מעודדת את הציבור להיבדק לקורונה, רק כך נקטע את שרשרת ההדבקה, מצהירים בפנינו, אבל אין זה סוד שרבים נמנעים מבדיקה הכרוכה באי נעימות, שלא לומר תחושת כאב. הבודקים נוהגים לתחוב את המטוש ללוע ו'ללטף' את השקדים, כאשר לא אחת רפלקס ההקאה מופעל והתחושה אינה נעימה בלשון המעטה. גם המטוש המוחדר לאף מסוגל לגרום אי נעימות. היו שהגדירו את הבדיקה ואמרו ש"הכניסו לי את המטוש למוח..."

אך מעתה לא עוד. מכתב שהוציא משרד הבריאות כולל הנחיות ברורות לכל בודקי הקורונה בארץ בדבר נוחות הבדיקה כך שלא תגרום אי נעימות. המטרה: למנוע את תחושת אי הנעימות המביאה אנשים לסרב להיבדק.

הנחיות משרד הבריאות לבודקים

אשר לדגימה מהאף מונחים הבודקים ליטול את הדגימה מחלל האף האמצעי. "יש להחדיר את המטוש לעומק של 2.5 ס"מ או עד שמורגשת התנגדות". משהים את המטוש מספר שניות במהלכן מסובבים אותו מספר פעמים. "יש דגש על מניעת כאב בדיגום", נאמר בחוזר שהופץ לקופות החולים, למד"א ולכל הגופים העוסקים בבדיקות.

גם בדגימה מהלוע ישנם כללים ברורים. "נדרש לדגום רק מהאזור העליון ובצדדי הלוע באופן שלא יכאיב לנדגם". במקרים מיוחדים בהם לא ניתן לדגום כך, מוצע לדגום מהלשון, אם כי קיימת הסתייגות באשר לרגישות הבדיקה באופן כזה.

למכתב צורף עמוד נוסף ובו המחשות לאופן הבדיקה המומלץ.

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד