י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"שאף אחד לא יתכנן דבר לחנוכה"

גמזו בראיון מרגיע ומתריע: מקדם ההדבקה עלה, לא יהיה עוד סגר

בראיון נרחב ומפויס התייחס הערב פרויקטור הקורונה היוצא רוני גמזו, לכל הסוגיות הבוערות של נגיף הקורונה בישראל: הבדיקות, החינוך, הכלכלה, הסגרים, חג החנוכה הקרב, ומה הטיפים שיכול לחלוק עם הפרויקטור נחמן אש, שייכנס לנעליו כבר במהלך השבוע | ראיון פרידה

גמזו בראיון מרגיע ומתריע: מקדם ההדבקה עלה, לא יהיה עוד סגר
הפרויקטור גמזו צילום: David Cohen/FLASH90

'פרויקטור הקורונה' הפרופסור רוני גמזו המסיים את תפקידו בימים הקרובים, וכבר נמצא בעיצומה של החפיפה עם הפרויקטור הבא הפרופסור נחמן אש, התיישב הערב (שלישי) לריאיון פרידה נרחב ומפויס ליונית לוי במהדורה המרכזית של חדשות 12.

גמזו פתח והרגיע "אני חושב שאנחנו באתגר מאוד מורכב וגדול, במיוחד עם בוא החורף ובמיוחד עם העובדה שמקדם ההדבקה עלה ומתקרב ל-0.9, אתגר שגם נובע מעצם העובדה שעדיין לא פתחנו את כל המשק ואת מערכת החינוך, אבל אני עדיין לא רואה את הסגר השלישי".

יחד עם זאת הדגיש "שאף אחד לא יתכנן שום דבר נורמלי. הכל יהיה מותאם והכל יהיה שונה והכל יהיה הרבה יותר זהיר ומותאם לקורונה" עוד הוסיף הפרויקטור "אין נורמלי בתקופת קורונה".

הוא התייחס גם לנושא החוק של שר הבריאות שהוגש היום מחדש על ידי חבר הכנסת איתן גינזבורג "הנושא של אילת אני מעריך שיסתדר. הייתה שם  איזו תקלה, אני חושב שכולנו וכל הפוליטיקאים, כל מקבלי ההחלטות חייבים ליצור אי ירוק באילת. אילת זו עיר מיוחדת, יש לה מאפיינים כלכליים-חברתיים מיוחדים ותנועה מיוחדת וצריך למצוא לזה פתרון".

"לגבי מערכת החינוך אני חושב שצריך למצוא פתרון, יש דיבורים כרגע איך לקדם חזרה של כיתות ה-ו. אנחנו כרגע במעצור בין שלב 2 לשלב 3 ויש שלבים מסוימים שחייבים להיכנס. אי אפשר להשאיר את מערכת החינוך ללא שום פתרון. התלמידים צריכים את המפגש, גם אם הוא יהיה פעם וחצי בשבוע". אמר הפרופסור גמזו, והוסיף "כאשר אנחנו מחליטים על יציאה מסגר בצורה הדרגתית ואנחנו מגיעים לשלב השלישי ומצב התחלואה לא מאפשר, אסור לסגור את השלב השלישי לחלוטין. צריך לקחת ממנו בפינצטה חלקים, כי לא ניתן לאורך זמן לא לפתוח מערכת חינוך". לדבריו, יש לו מספר רעיונות שהוא משתף את משרד הבריאות בהם, אך הוא מעדיף שלא לחשוף אותם לציבור: "יש הרבה מאוד מתווים וכולם מתבלבלים מהם, אז אני אוסיף עוד אחד?".

גמזו ציין המשיך להתגאות במתווה הרמזור. "כל ראש עיר הולך לישון עם ציון הרמזור שלו ומתעורר בבוקר איתו, כל ניהול המגפה הולך היום על פי נתוני הרמזור, אפילו אכיפת המשטרה, מגפה עם התפרצויות צריך לנהל דיפרנציאלי - לא ממוצע לאומי".

בהתייחסות להודעת חברת איקאה כי תפתח את החנויות על פי תקנות הקורונה, אמר "יש עכשיו בדיקה משפטית בדיוק מה הסטטוס המשפטי של איקאה. אני לא יודע על בסיס מה הם פותחים. אני לא רוצה לריב עם כל רשת שפתוחה". עוד הדגיש "אי אפשר לסגור את המסחר לתמיד, במיוחד כשאנחנו רואים שזה לאורך זמן ולא משהו רגעי"

לסיום התבקש גמזו לתת עצות וטיפים לפרופסור נחמן אש הצפוי להיכנס השבוע לנעליו של גמזו. "אני לא בשלב סיכומים. אני יותר מדי באירוע הזה -  פרספקטיבה של חודש תעזור לי" אמר גמזו, וסיכם "אני מעביר לפרופסור אש את הכל. יורד איתו לפרטים ואני חושב שאת האירוע הזה כל פרויקטור צריך לנהל מהפרטים".

רוני גמזו קורונה חנוכה נחמן אש סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד