כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
רמזור חכם

מעדכנים את מודל הרמזור: הערים יחולקו לרבעים

משרד הבריאות עורך שינויים במודל 'הרמזור' שפותח לשם מאבק בהתפשטות הקורונה, כך שהערים הגדולות יחולקו לרבעים וינתן ביטוי גם למקום העבודה של האזרחים

מעדכנים את מודל הרמזור: הערים יחולקו לרבעים
אכיפה בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרמזור מתעדכן: כחלק מהתארגנות משרד הבריאות ליציאה ההדרגתית מההגבלות הנוכחיות, נקבע כי מודל הרמזור שפותח לשם מאבק בהתפשטות הנגיף יעבור שינויים שיתאימו אותו למציאות המשתנה ולנסיבות. כך למשל הערים הגדולות יפוצלו לרבעים קטנים יותר, כך שניתן יהיה להטיל הגבלות על אזור מסוים ולא על העיר כולה.

בנוסף, המודל החדש יתייחס לא רק לאזור המגורים של אוכלוסייה, אלא גם למקום העבודה של האזרחים, כך שניתן יהיה להטיל סגר על אזור מסוים ועדיין יוכלו תושבי האזור להמשיך בשגרת העבודה שלהם, במידת האפשר. אזור העבודה והמגורים נקרא "אזור יוממות" – האזור בו שוהים האזרחים במשך היממה, כולל מקום המגורים, העבודה והקניות. עם זאת, לא ברור כיצד הבידול ייעשה, שכן רבים מתושבי כל אזור עובדים בקשת רחבה של ערים ויישובים באזור, כך שלא נראה כי ניתן ליצור בידול משמעותי מבלי להשבית את מקומות העבודה.

הערים הגדולות נערכו מבעוד מועד לשינוי האמור. כך למשל ירושלים, תל אביב, חיפה ואשדוד מחולקים זה מכבר לרבעים והרשות העירונית יודעת כמה חולים ישנם בכל אזור ואת מגמת ההתפשטות.

עם זאת צבעי הרמזור לא ישתנו. הקריטריונים לצביעת כל אזור ורובע יישארו כפי שהם. המודל החדש מיועד להגדיר טוב יותר את האזורים תוך שמירה על הכללים המנחים את צבעי הרמזור, כמו מספר בדיקות, מספר בדיקות חיוביות מתוך כלל הבדיקות, מספר חולים קשה לכל 1000 תושבים ועוד.

 

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד