י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האיסלאם הקיצוני

גופות הושחתו וראשים נערפו בטבח מחריד במוזמביק

למעלה מ-50 בני אדם נערפו בטבח מחריד בצפון מזרח מוזמביק, כחלק ממסע להקמת ח'ליפות איסלאמית | העדויות מהשטח מעלות תיאורים קשים על הרס רב ואלימות אכזרית, ועשרות אלפים שנמלטו מבתיהם

גופות הושחתו וראשים נערפו בטבח מחריד במוזמביק
מחבל דאעש צילום: ללא קרדיט

חמושים איסלאמיסטיים ערפו את ראשם של יותר מ-50 בני אדם, חתכו את גופות הקורבנות וחטפו נשים וילדים בתקיפה מחרידה במוזמביק.

גופות של קורבנות מבותרים נמצאו מפוזרות על פני יער ביום שני לאחר שמגרש כדורגל הפך ל"שטח הוצאה להורג" של קיצונים איסלאמיים.

לפחות 15 נערים היו בין ההרוגים, וכמה מהקורבנות היו בני נוער ממש, צעירים שהשתתפו בטקס מקומי. ההתקפה היא האחרונה בגל גובר של אלימות ג'יהאדיסטים במוזמביק מצד קיצונים הקשורים לדאעש.

על פי הדיווחים, חלק מהחמושים קראו 'אללה אכבר' כאשר הם פשטו על כפר וחטפו חלק מנשותיו, בעוד שאחרים שחטו קורבנות במואטידה הסמוכה, כך על פי ה-BBC.

"למשטרה נודע על הטבח שביצעו האיסלאמיסטים באמצעות דיווחים של אנשים שמצאו גופות ביער" כך על פי אמר קצין במחוז מועדא. "ניתן היה לספור 20 גופות הפרושות על שטח צפוף הוסיף. "אלה היו צעירים שהיו בטקס חניכה מסורתי בליווי יועציהם".

עובד סיוע של ארגון מקומי שלא התראיין בשמו מחשש לחייו, אישר כי הטבח התרחש ואמר כי חלק מהנערים הגיעו מאותו אזור. לדבריו, "חלקי גופות נשלחו למשפחותיהם לקבורה ביום שלישי האחרון".

"הלוויות נערכו עם כאב גדול," אמר העובד. "הגופות כבר התפרקו ולא ניתן היה להציג אותן בפני הנוכחים".

ג'יהאדיסטים גרמו להרס במחוז קאבו דלגאדו שבצפון מזרח מוזמביק בשלוש השנים האחרונות, והרסו כפרים ועיירות כחלק ממסע להקמת ח'ליפות איסלאמית.

החמושים הגבירו את ההתקפה שלהם בחודשים האחרונים ותפסו באלימות שטחים רבים. באפריל האחרון, ג'יהאדיסטים ירו למוות וערפו את ראשם מעל ל-50 בני נוער על כך שלכאורה סירבו להצטרף לשורותיהם.

המהומות הביאו למותם של למעלה מ-2,000 בני אדם מאז 2017, יותר ממחציתם אזרחים, למעלה מ-400,000 אחרים נעקרו מבתיהם וביקשו מקלט בבערים סמוכות.

כ-10,000 איש ברחו לבירת המחוז פמבה באמצעות סירות רק בשבוע האחרון, כך אמרו שלשום מתנדבים רפואיים מארגון "רופאים ללא גבולות", והעלו חשש מפני גישה למים נקיים ותברואה.

מעט מאד ידוע על הג'יהאדיסטים של מוזמביק, המכנים עצמם אל-שבאב - אם כי אין להם קשר ידוע לקבוצה בשם זה הפועלת בסומליה.

דעאש קיצוניים טבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד