ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מכת מדינה

משרד החוץ שיגר משלחת "לוחמי ארבה" לאתיופיה

גל ארבה הרסני פוקד בימים אלו את אתיופיה וגורם לנזק בהיקף עצום | לאור בקשתה של הממשלה המקומית, ישראל שיגרה משלחת מומחים למיגור המזיקים, עם למעלה משני טונות ציוד מתקדם לטיפול במכה

משרד החוץ שיגר משלחת "לוחמי ארבה" לאתיופיה
חגב, אילוסטרציה צילום: Pixabay

משלחת מומחים ישראלים ללוחמה בארבה יצאה אתמול לאתיופיה, במטרה להילחם בגל הארבה ההרסני הפוקד את המדינה – החמור ביותר ב-70 השנים האחרונות.

בעקבות בקשת סיוע של ראש ממשלת אתיופיה אחמד אביי, ולאור היחסים הקרובים בין המדינות אשר השנה מציינים 30 לחידושם, הנחה שר החוץ גבי אשכנזי על שיגור משלחת בראשות ד"ר יואב מוטורו, מומחה לטיפול בארבה ממשרד החקלאות. שגרירות ישראל באתיופיה מובילה את מבצע הסיוע, בתיאום עם גורמי הממשל השונים במדינה.

מין הארבה הפעיל באתיופיה - ארבה המדבר - הוא אחד מהמזיקים החקלאיים הקשים בעולם, המכלה אלפי דונמים של יבולים חקלאיים בכל גל. בישראל חקרו וביססו תורת הפעלה חדשה להתמודדות עם נחילי ארבה, הכוללת מעקב אחר נחילי הארבה בשעות היום בעזרת רחפנים, איתור איזורי המנוחה שלהם, וריסוס הנחילים בשעות הלילה, כאשר הם אינם בתנועה.

משלחת הסיוע הישראלית, המונה ארבעה מומחים ושתשהה במדינה כשבועיים, תביא עמה לאתיופיה יותר משני טונות ציוד מתקדם לטיפול בארבה, שייתרם למשרד החקלאות האתיופי בסיום הפעילות. מעבר לטיפול בארבה, המשלחת תכשיר צוות מקומי ותשתתף בפגישות עם גורמי ממשל וארגונים בינ"ל הנמצאים במקום, על מנת לסייע לאתיופיה בטיפול בתופעה לאורך זמן, ולחשוף את היכולות הישראליות בתחום.

חגב אתיופיה סיוע משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד